سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق آمریکا، عربستان و امارات بر سر نشست‌های مشترک ضد ایرانی

کاخ سفید در گزارشی از توافق مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات جهت برگزاری جلسات منظم برای مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در یک گزارش اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا برای برگزاری جلسات منظم برای مقابله با آنچه به ادعای آن‌ها نفوذ مخرب ایران است، موافقت کردند.

کاخ سفید در این گزارش ضمن اشاره به دیدار روز جمعه مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده  در کاخ سفید مدعی شد در این دیدار درباره مسائل استراتژیک مهم  به بحث پرداخته شد و مقامات سه کشور خواستار تلاش‌های مشترک برای مقابله با نفوذ ایران و رفتار تحریک‌آمیز آن شدند.

در گزارش کاخ سفید آمده که چند مقام ارشد وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا هم در این نشست حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است مقام‌های شرکت‌کننده در این نشست در واشنگتن توافق کردند تا به طور منظم جلسات سه جانبه‌ای را برگزار کنند و مدعی شدند تا در این جلسات چارچوب‌هایی برای کاهش تهدید امنیت منطقه‌ای و ایجاد صلح، ثبات و رونق اقتصادی بیشتر در خاورمیانه شکل دهند.

همچنین مشاور امنیت ملی دولت افغانستان در یک نشست ویژه با مشاوران امنیتی این سه کشور درباره راه‌های مشارکت آمریکا، عربستان و امارات با افغانستان برای حمایت از دولت کابل و ایجاد شرایط صلح پایدار در افغانستان بحث کرد.

در گزارش کاخ سفید در مورد تصمیمات یا پیشنهاد‌های جلسه سه‌جانبه درباره ایران و همچنین جلسه چهارجانبه درباره افغانستان توضیحات بیشتری ارائه نشده است.

خبر برگزاری نشست‌های مربوط به روز جمعه در واشنگتن در حالی منتشر می‌شود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفر دو هفته‌ای خود به آمریکا به سر می‌برد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این در ابراز نظری خصمانه علیه ایران مدعی شد ایران به دولت سوریه و گروه‌های تروریستی در سوریه عراق و یمن ۱۶ میلیارد دلار کمک کرده است.

ترامپ  همچنین موضع‌گیری تند و خصمانه‌ی خود نسبت به ایران را در گزارش بازنگری وضعیت هسته‌ای آمریکا که در دوم فوریه سال جاری منتشر شد نیز به نمایش گذاشت. در این گزارش آمده است سیاست جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه، نفوذ آمریکا را در منطقه تهدیدی برای رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به قدرت اصلی منطقه قلمداد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه رویکرد خصمانه خود نسبت به ایران بار‌ها طرح جامعه اقدام مشترک موسوم به برجام را که در سال  ۲۰۱۵ به امضاء کشور‌های روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ایران و آمریکا رسید، محکوم کرده است. در این طرح خواستار لغو تدریجی تحریم‌ها اعمال شده علیه ایران در مقابل ایجاد اطمینان از سوی این کشور درباره صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای شد. ترامپ تهدید کرده است درصورت اصلاح نشدن برجام آمریکا از آن خارج می‌شود.

انتهای پیام/

آمریکا، عربستان و امارات بر سر نشست مشترک ضد ایرانی به توافق رسیدند

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
احمد 1000
۰۱:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
این شاهزاده های ترسوی السعود ملت خودشان را فراموش کردند و فقط بفکر خودشان افتادند و کاملا مزدور امریکا شدند تا چند صباعی حکومت انها بیشتر تداوم پیدا کنند ولی نمیدانند که به دیواری تکیه دادند بزودی این دیوار بروی شان خراب میشود انشالا
نگین
۱۷:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
عربستان هم واسه ما آدم شده
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید...
ر
۲۲:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
ننگ بر این سه کله پوک
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
متاسفم براتون
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران همیشه پیروز
منطقه در دستان ماست
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
ای خاککککککککک.......... عربستان
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا انقدر بدبخت شده که پاچه گیر ها رو استخدام میکنه،ولی ایران خوب بلده جواب اینارو رو بده.
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
من نمیدونم اینا از جون ما چی میخان. کار دیگه ای ندارن. این همه کشور تو دنیا هست . فقط به ما گیر دادن. خسته شدین از رست این همه دسیسه و توطئه امریکا و عربا.مرگ برهمه شون‌
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
همین قشم با این وسعتش ،در صورت فراهم کردن امکانات ،برای رقابت با امارات بسه
مرگ بر آمریکا و عربستان و امارات
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
توافقات آمریکا اصلا برای ما مهم نیست
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
اینقدرجلسه امنیتی مقابله با ایران تشکیل بدید، که چشمهاتون دراد
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
به ترتیب قد وایسادن
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خدا شفاشون بده
مصمم
۱۵:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
فعلاً از گفتن نام اسرائیل در این جمع خود داری می کنند اما قطعاً به مرور اذعان خواهند کرد که یکی از اعضای فعال این نشست های مشترک اسرائیل است