سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی ان ان: محبوبیت ترامپ پایین‌تر از اسلاف خود در اولین سال ورود به کاخ سفید است

براساس انتشار نتایج جدیدترین نظرسنجی، میزان محبوبیت ترامپ پایین‌تر از روسای جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در اولین سال ورود به کاخ سفید بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، براساس نظرسنجی جدید سی ان ان که توسط سیستم نرم‌افزاری اس اس ار اس انجام گرفت، میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بالاترین میزان خود از زمان شروع دوران ریاست جمهوری او رسیده است. با این حال میزان تائید وی از سوی شرکت‌کنندگان در مسائل عمده همچنان منفی است.

در حالیکه ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی رویکرد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور آمریکا  تایید کرده‌اند، اما ۵۴ درصد از آن‌ها با این رویکرد مخالف بودند. در این نظرسنجی میزان تایید رئیس جمهور ۷ درصد از ماه فوریه افزایش داشته است که شش درصد آن مربوط به شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه است. این نظرسنجی نشان داد میزان محبوبیت ترامپ پایین‌تر از رئیس جمهور‌های پیشین آمریکا در اولین سال ورود به کاخ سفید است.

میزان محبوبیت ترامپ در چهار نظر سنجی اخیر سی ان ان دارای نوسان بسیاری بوده و از ۳۵ درصد در ماه دسامبر گذشته تا ۴۰ درصد در ماه ژانویه سال جاری تغییر پیدا کرد سپس در ماه فوریه به ۳۵ درصد و در نظرسنجی اخیر به ۴۲ درصد رسید. در این نظرسنجی ۲۸ درصد شدیدا موافق عملکرد ترامپ بوده و ۴۶ درصد نیز شدیدا عملکرد وی را رد کردند. نوسان در میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا مربوط به شرکت‌کنندگانی است که نظرات میانه نسبت به او دارند.

به گزارش سی ان ان تنها در بخش مسائل اقتصادی ترامپ توانست بیشترین تایید را در میان شرکت‌کنندگان بدست آورد و ۴۸ درصد شرکت کنندگان در مقابل ۴۵ درصد از سیاست‌های او در بخش اقتصادی رضایت داشتند. البته این ارقام بخش تجارت خارجی را که ترامپ اخیرا برای واردات فولاد و آلومنیوم تعرفه وضع کرد، شامل نمی‌شد. به طور کلی در بخش تجاری ۳۸ درصد عملکرد وی را تایید کردند در حالیکه ۵۰ درصد مخالف سیاست‌های ترامپ در این بخش بودند.

در بخش مسائل خارجی ۳۹ درصد شرکت‌کنندگان از عملکرد ترامپ رضایت داشتند در حالیکه ۵۳ درصد سیاست‌های او را در این بخش قبول نداشتند. همچنین براساس نتایج این نظرسنجی ۴۷ درصد معتقدند ترامپ تاکنون رویکرد بسیار نرمی در قبال روسیه در پیش گرفته است در حالیکه ۴۱ درصد رویه فعلی را مناسب دانستند. این نظرسنجی درست پیش از اعلام اخراج ۶۰ دیپلمات روسیه از آمریکا در روز دوشنبه صورت گرفت.

۵۴ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از سیاست ترامپ در زمینه سلاح راضی نبودند در حالیکه ۳۶ درصد آن را رویکرد مناسبی عنوان کردند.

نتایج این نظرسنجی به دنبال دوران جنجالی ریاست جمهوری او که مملو از اتهامات مربوط به روابط خارج از چارچوب و تلاش برای پنهان کردن آن و نیز رسوایی‌های مربوط به برخی از اطرافیانش و اخراج‌های فراوان در کاخ سفید صورت گرفت.

هر چند به نظر می‌رسد این مسائل نتوانسته است تاثیر منفی بر میزان محبوبیت ترامپ بگذارد با این حال تردید‌های زیادی در میان عموم مردم درباره رسوایی اخلاقی ترامپ وجود دارد.

تقریبا دو سوم از آمریکایی‌ها معتقدند که ادعای روابط خارج از چارچوب ترامپ را قبول دارند در حالیکه ۲۱ درصد این اتهامات را علیه او قبول ندارند. زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی ادعای بازیگران فیلم‌های غیر اخلاقی علیه ترامپ را قبول داشتند.

 در بخش دیگری از این نظرسنجی ۵۲ درصد معتقد بودند که ترامپ نمی‌تواند تغییراتی که کشور به آن نیاز دارد را باعث شود و ۶۰ درصد نیز معتقد بودند که ترامپ نمی‌تواند باعث اتحاد آمریکایی‌ها شود. حدود ۵۹ درصد از شرکت کنندگان ترامپ را فرد صادق و راستگویی نمی‌دانستند، همچنین ۵۹ درصد از این افراد گفتند به ترامپ به عنوان رئیس جمهور کشورشان افتخار نمی‌کنند و ۵۸ درصد معتقد بودند که او به قوانین کشور احترام نمی‌گذارد. همچنین ۵۶ درصد نیز گفتند ترامپ اهمیتی به افرادی مانند آن‌ها نمی‌دهد.

انتهای پیام/

جدید ترین نظرسنجی درباره میزان محبوبیت ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.