سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور روسیه: آتش سوزی مرگبار در مرکز خرید شهر «کمرورو» ماهیت جنایتکارانه دارد

ولادیمیر پوتین در جریان ادای احترام به جانباختگان آتش‌سوزی در سیبری روسیه گفت که آتش سوزی مرگبار در مرکز خرید شهر «کمرورو» ماهیت جنایتکارانه دارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  با سفر به شهر «کمرورو» سیبری و حضور در نزدیکی محل آتش سوزی، با اعطای گل به جانباختگان آتش‌سوزی مرکز خرید « زیمنیا ویشنیا» ادای احترام کرد.

وی سپس به همراه «سرگئی منیایلو»، نماینده رئیس جمهور در منطقه سیبری از نمای بیرونی ساختمان سوخته مرکز خرید بازدید کرد و اظهار داشت سهل انگاری و بی دقتی از مهمترین علل وقوع چنین حوادثی است.

پوتین ضمن حضور در نشست  ویژه این حادثه گفت: آنچه اینجا رخ داد هیچ ارتباطی با خصومت ندارد. این حادثه ربطی به انتشار گاز متان در یک معدن ندارد. مردم به همراه فرزندانشان برای تفریح به اینجا آمده بودند. من درباره جمعیت شناسی و مردمی که از دست دادیم سخن می گویم. چرا این حادثه رخ داد؟ آیا دلیلی غیر از بی دقتی و سهل انگاری دارد؟

رئیس جمهور روسیه ضمن دیدار با خانواده قربانیان این حادثه، لحظاتی را به سکوت در جمع آن ها گذراند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  در ادامه  اعلام کرد آتش سوزی مرگبار در مرکز خرید شهر «کمروف» در سیبری، ماهیت جنایتکارانه دارد.

اعلام این موضوع توسط پوتین در حالی است که ماموران تحقیق در حال بررسی نحوه وقوع این آتش سوزی هستند که بر اثر آن دست کم ۶۴ نفر جان باختند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، نتایج این تحقیقات تا کنون نشان داده است یکی از نگهبانان این مرکز خرید، پیش از وقوع آتش سوزی سامانه هشدار عمومی و اعلام خطر را خاموش کرده بود و در‌های خروج نیز به صورت غیر قانونی و بدون مجوز قفل شده بود.

شمار زیادی از جان باختگان در این حادثه، کودکان بودند. آتش سوزی از طبقه بالای این مرکز خرید چهار طبقه آغاز شد. این موضوع باعث شد سقط و طبقه بالای مرکز خرید اندکی پس از آغاز آتش سوزی، فرو بریزد. مقامات شرکت مسئول تامین امنیت این مرکز خرید در حال بازجویی شدن هستند.

آتش سوزی روز گذشته در مرکز خرید زیمنیا ویشنیا در شهر کمرورو سیبری، جان۶۴تن را گرفت که بسیاری از آن‌ها کودک بودند.

انتهای پیام/

حضور پوتین در محل آتش سوزی مرکز خرید «زیمنیا ویشنیا» سیبری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.