سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالی بودن ۵۶ درصد حجم سد ایوشان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۵۶ درصد حجم مخزن سد ایوشان خبرداد.

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم مخزن این سد ۵۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر، ذخیره آب پشت این سد ۲۴ میلیون مترمکعب بوده و ۵۶ درصد حجم آن خالی است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، روند بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری کاهشی بوده و از طرفی به علت افزایش دما و تبخیر شدید، جبران کمبود آب سد ایوشان در روز‌های آینده غیرممکن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: سد ایوشان بر روی یکی از سرشاخه‌های رودخانه کشکان است که به علت کاهش حدود ۳۳ درصدی بارش‌ها در استان، ۵۶ درصد حجم مخزن آن خالی است و در سال ۹۷ آبی برای رهاسازی بخش کشاورزی پایین دست ندارد.

میرزایی با ذکر اینکه رودخانه کشکان بحرانی‌ترین رودخانه لرستان است، اظهارداشت: رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن، ظرفیت کاشت محصولات آبدوست مثل برنج، هندوانه، سیب زمینی و همچنین کشت دوم در سال جاری را ندارد.

وی با بیان اینکه مجوز‌های برداشت آب از رودخانه، معمولاً یک ساله تمدید می‌شود و فقط برای کشت اول و محصولات غیر آبدوست است، تاکید کرد: برای جلوگیری از خشک شدن رودخانه کشکان با متخلفین استفاده از آب رودخانه به شدت برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/م

۵۶ درصد حجم سد ایوشان خالی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.