سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس بنياد نخبگان استان قم عنوان کرد؛

برگزاری جشنواره رویش هرساله به صورت منطقه ای

محمد رضایی گفت:در این جشنواره مخترعانی می‌توانند شرکت کنند که حداکثر سه سال از ثبت اختراع آنها گذشته باشد،امسال از 15 نفر مخترع شرکت‌کننده در این جشنواره سه نفر مشمول تسهیلات شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد محمدرضایی،رئيس بنياد نخبگان استان قم،با اشاره به برنامه‌های ویژه نخبگان و دانشجویان برترگفت:برای ارتقاءونمونه‌­سازی طرح‌هاوثبت شرکت‌های دانش بنیان نوپا35میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به نفرات برترجشنواره اختراعات و ابتکارات اهدا شده است.

وی افزود:دوست علمی ازجمله طرح‌های دردستور کار بوده که شامل آموزش‌های برون مدرسه‌ای است که در سند راهبردی در امور نخبگان مطرح شده است.

 محمدرضایی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی به منظور همفکری با نخبگان ادامه داد: در این نشست‌ها ایده‌ها و نظرات نخبگان در اتخاذ تصمیم‌ها تجمیع می‌شود تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و استعدادهای برتر در امور مختلف شرکت داده شود.

وی عنوان کرد: نخبگان و دانشجویان سه بازدید علمی، تحقیقاتی، صنعتی و فرهنگی داشتند تا با دستاوردهای این بخش آشنا شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه طرح دوست علمی در مقطع متوسطه اجرا شده است بیان کرد: استعدادهای دانش‌آموزان در این طرح شناسایی می‌شوند تا در حوزه خاص علمی و فرهنگی هدایت شوند.

وی عنوان کرد:18 کلاس و سه کارگاه در گروه‌های ریاضی، فیزیک و علوم انسانی برگزار شد تا در هر یک از گروه‌ها استعدادهای دانش‌آموزان پرورش پیدا کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه جشنواره رویش هر سال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شودعنوان کرد: در این جشنواره مخترعانی می‌توانند شرکت کنند که حداکثر سه سال از ثبت اختراع آنها گذشته باشد. امسال از 15 نفر مخترع شرکت‌کننده در این جشنواره سه نفر مشمول تسهیلات شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی شهاب استان قم با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزان ابتدایی اجرا می‌شود تا از حمایت‌های علمی بهره‌مند شوند و 54 هزار نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی 97ـ96 زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

محمدرضایی یادآور شد: دانشجویان برتر استان با صنعتگران ارتباط مؤثر برقرار می‌کنند و با تشکیل هسته‌های پژوهشی برای برطرف شدن مشکلات استان تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ح

54 هزار دانش آموز قمی زیرپوشش طرح ملی شهاب قرار گرفتند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.