سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حج و زیارت در مهر 96؛

هشدار سازمان حج و زیارت درباره سفر به عتبات عالیات با کاروان‌های غیرمجاز

مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در مهر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای مهر ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

هشدار سازمان حج و زیارت نسبت به سفر عتبات عالیات با کاروان‌های غیرمجاز

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای پیرو هشدارهای قبلی خود نسبت به سفر به عتبات عالیات با کاروان‌های غیر مجاز در یکم مهر ماه سال 96 هشدار داد.

متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت به این شرح است:

سازمان حج و زیارت پیرو اطلاعیه‌های قبلی، مجددا تاکید می‌کند مشتاقان زیارت عتبات عالیات در عراق صرفا از طریق دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نشانی hajnews.ir وجود دارد، نسبت به ثبت نام و اعزام اقدام کنند.

برای اطمینان از اینکه در کاروانهای مجاز و تحت نظارت سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند به 2 شرط زیر توجه کنند:

1-ثبت نام در دفاتر مجاز بدون پرداخت هرگونه وجه بوده و هزینه سفر به صورت فیش بانکی مکانیزه قابل پرداخت است.

2- پس از ثبت نام در کاروان مجاز پیامکی از سوی سازمان حج و زیارت به ثبت نام کننده به منظور تایید ثبت نام در سیستم مورد تایید حج و زیارت ارسال خواهد شد.

 

پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر بسته شد

با ورود آخرین حجاج از مدینه پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر در چهارم مهر ماه سال 96  بسته شد.

بامداد امروز آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه به کشور بازگشتند تا پرونده حج 96 بسته شود.

در حج سال 96، تعداد 86 هزار و 200 نفر در قالب کاروان های مختلف از 8 مرداد تا 3 شهریور به حج اعزام شدند و 310 پرواز آنها را از 14 شهریور تا 4 مهر به 20 فرودگاه کشور برگرداند.

موسم حج سال 96 از 8 مرداد آغاز و تا 4 مهر ماه به مدت 58 روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل 30 روز و حداکثر 38 روز شد.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این زمینه گفت: بحمدالله و با لطف خداوند، آخرین پرواز حجاج از مدینه منوره در سحرگاه سه شنبه چهارم مهرماه وارد فرودگاه امام خمینی شد. با اتمام پروازها عملا پرونده اجرایی حج 1396 با افتخار و سلامتی بسته شد. حجی که خوشبختانه بر اساس نظرات اکثریت حجاج و همچنین کارگزارانی که سالها توفیق تشرف داشته اند، با عنایات پروردگار عزتمندانه و با شکوه برگزار شد. از اینکه حج امسال با رضایت حجاج عزیزمان و با حفظ عزت، کرامت و حرمت حجاج خاتمه یافت، خدا را شاکریم.

 

لزوم روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حج

حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آسیب شناسی حج تمتع سال ۹۶ و برنامه ریزی حج ۹۷ که در روز 12 مهر ماه سال 96 با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، به دیدار روز گذشته مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: وضعیت حج امسال رضایت حداکثری مسئولان حج را به دنبال داشت و روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان حج فرمودند که روز بازگشت حجاج با سلامت و عافیت، برای ما همچون یک روز عید و روز جشن است.

وی با بیان اینکه برگزاری حج و عمره مایه برکت برای کشور و مجموعه حج و زیارت است، خطاب به مدیران و مسئولان سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما باید دغدغه همه مسائل حج، عمره و عتبات را داشته باشیم و از عمق وجود در این زمینه کار کنیم که این نشان می‌دهد که ما شکرگزار این نعمت هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بر پیاده سازی سه اصل روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حج تأکید کرد.

 

فعالیت غیر مجاز 8 دفتر زیارتی در استان البرز

علی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در 28 مهر ماه سال 96 اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی برخی دفاتر زیارتی که بدون اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت راه اندازی شده‌اند، نسبت به نام نویسی، اخذ وجه نقد و اعزام زائران به عتبات عالیات اقدام کرده‌اند.

مختاری با بیان اینکه در قالب گشت مشترک تعزیرات از دفاتر زیارتی بازرسی صورت گرفت، افزود: در این بازرس‌ها مشخص شد که 8 دفتر زیارتی فاقد مجوز هستند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، به همین منظور برای این دفاتر زیارتی پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

وی افزود: با انجام این بازرسی‌ها تخلف انتسابی مراکز متخلف محرز و در همین راستا نسبت به تشکیل پرونده تخلفاتی اقدام و برای سیر مراحل قانونی پرونده به تعزیرات ارجاع شد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار حج و زیارت در مهر 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.