سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایوان منطقه‌ای بکر در دل زاگرس

شهرستان ایوان در شمال استان منطقه‌ای بکر با آثار طبیعی و تاریخی زیبا که هرساله پذیرای گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شهرستان ایوان جز مناطق ییلاقی استان ایلام بوده و بیشتر طبیعت آن پوشیده از جنگل‌های بلوط است و با داشتن آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کم نظیر از استعداد بالایی در جذب گردشگر برخوردار است.

از جمله مناطق دیدنی و زیبای شهرستان ایوان روستای خوش آب و هوای خوران با طبیعتی سر سبز و زیباست که در هفت کیلومتری ایوان قرار دارد و از نظر جاذبه‌های گردشگری بخصوص در فصول بهار و تابستان بواسطه طبیعت سرسبزش، همواره پذیرایی مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف استان ایلام و سایر استان‌های کشور است.

شهرستان ایوان همچنین دارای مناطق دیدنی و جذاب دیگری همچون غار طلسم، رودخانه کنگیر، منطقه دوبیران، دره‌های کوریس و دانوک، طاق شیرین و فرهاد، قبرستان هلوچ و آتشکده سیاهگل است.

 

آبشار‌های هفت قلوی پلیه

یکی از این جاذبه‌های طبیعی ایوان، آبشار‌های هفت قلوی پلیه است که همواره بسان هفت برادر افسانه‌ای دست در دست هم در برابر دیدگان گردشگران به هنرنمایی رقص آب می‌پردازند.

آبشار‌های هفتگانه پلیه با ۲۵ متر عرض و هفت تا ۹ شیار ریزشگاه آب که تنها جلوه‌ای کوچک از زیبایی خاص این دیار است منطقه‌ای بکر و کمتر شناخته شده است که حتی بیشتر مردم استان ایلام هم از وجود این شاهکار طبیعی بی خبر و نا آگاه هستند.

 

آتشکده سیاهگل ایوان

بنای آتشکده مربوط به دوره ساسانیان است که در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی روستای سرتنگ و در مسیر رودخانه خروشان کنگیر ایوان قرار دارد.
این بنا یکی از سالم‌ترین آتشکده‌های دوران قبل از اسلام در استان است که روی چهار پایه ساخته شده و دارای گنبدی یک جداره است.

 

منطقه تاریخی طاق شیرین و فرهاد

مردم این دیار، منطقه قرارگیری طاق شیرین و فرهاد را با همین نام می‌شناسند؛ یعنی کوشک (تنگه کوشک) یا طاق شیرین و فرهاد که طبق روایات شفاهی آن‌ها بنای طاق در موقع گذر شیرین و فرهاد از این منطقه جهت استراحت بنا شده است.

چراغی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایوان گفت: پیش بیتی می‌شود در ایام نوروز امسال بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مناطق دیدنی و گردشگری این شهرستان بازدید کنند.

 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.