سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی میزبانی جشنواره با موضوع حوادث هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:آمادگی داریم که در سال 97 با همکاری رسانه‌ها و هنرمندان جشنواره‌ای داشته باشیم تا کسانی که در حوزه حوادث قدم برداشتند یافته‌های خود را در اختیار هنرمندان بگذارند.

منصور شیشه‌فروش  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص استفاده از هنر برای آموزش همگانی در اقداماتی که باید در زمان بحران انجام داد اظهار کرد: هر ابزاری که بتواند آموزش را در مردم تقویت بکند برای ما مؤثر است و زبان هنر همیشه به فراگیری آموزش‌ها در بخش‌های مختلف کمک کرده است.

وی افزود: فیلم‌هایی نیز در همین رابطه در تلویزیون تماشا کرده‌ایم؛ هشدارها به خصوص در زبان هنر می‌تواند تأثیرگذاری دو چندانی داشته باشد و در همین راستا اخیراً جشنواره‌ای در یزد برگزار شد که آثار و تولیدات سینما و تئاتر در راستای مدیریت بحران به نمایش گذاشته شد و این جشنواره‌ها مفید واقع می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تئاتر، نقاشی، خط و رشته‌های دیگر هنری می‌تواند به کمک مدیریت بحران بیاید چرا که انسان به زیبایی علاقه دارد و درس‌آموزی از حوادث را از طریق زیبایی می‌تواند بهتر فرا بگیرد؛ هنرمندان نیز به خصوص از طریق مستند سازی حوادث می‌توانند در راستای آموزش در مدیریت بحران قدم بردارند.

وی ابراز داشت: عمر انسان طولانی نیست که بتواند همه حوادث مثل، سانچی، سقوط هواپیما، زلزله و بسیاری از حوادثی که اتفاق می‌افتد را تجربه کند و این حوادث دانشگاهی از یادگیری تجربه‌هاست و انسان باید از طریق هنر این تجارب را به دیگران انتقال دهد.

شیشه‌فروش در پایان اذعان داشت: آمادگی داریم که در سال 97 با همکاری رسانه‌ها و هنرمندان جشنواره‌ای داشته باشیم تا کسانی که در حوزه حوادث قدم برداشتند یافته‌های خود را در اختیار هنرمندان بگذارند تا در قالب‌های مختلف هنری در اختیار جامعه گذاشته شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.