سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر در آذر 96 ؛

عزل معاون هلال احمر به علت کوتاهی در خرید هیتر برای زلزله زدگان/کمک 500 هزار دلاری صلیب سرخ به ایران

مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در آذر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین رویدادهای آذر ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری بخوانید.

اعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه

گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران که سوم آذر ماه سال 96 برای بازدید از مناطق زلزله زده به همراه تیمی از کارشناسان این سازمان در کرمانشاه به سر می برد، در نشست با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و پس از استماع گزارش عملیات امدادرسانی هلال‌احمر به زلزله زدگان اظهار کرد: سازمان ملل آماده هرگونه همکاری برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه است و در صورت اعلام نیاز هلال‌احمر همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.

وی افزود: نحوه ارسال و توزیع کمک‌های جمعیت هلال احمر در منطقه بی‌نظیر بوده و جا دارد از هلال احمر ایران تقدیر کرد.

گری لوییس همچنین عنوان کرد: آماده‌ایم تا در زمینه های مختلف از جمله بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و همچنین تامین مایحتاج و اجرای پروژه های زیرساختی همکاری لازم را داشته باشیم.

 

کمک 500 هزار دلاری صلیب سرخ به ایران

کمیته بین المللی صلیب سرخ در چهارم آذر ماه سال 96 محموله ای از اقلام امدادی ضروری به ارزش حدود نیم میلیون دلار، از طریق جمعیت هلال احمر ایران به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کرد.

دفتر نمایندگی کمیته بین الملی صلیب سرخ در تهران با هماهنگی و همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محموله ای 340 تنی را طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به کرمانشاه ارسال کردند تا در اسرع وقت و از طریق نیروهای مستقر هلال احمر در مناطق آسیب دیده، میان زلزله زدگان توزیع شود.

این محموله شامل 19 هزار زیرانداز ضد آب، 10 هزار بسته لوازم بهداشتی، 7500 مخزن 20 لیتری آب، و 7500 بسته لوازم پخت و پز است. این اقلام امدادی برای اسکان موقت آسیب دیدگان تعبیه شده و توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و با توجه به ارزیابی‌هایی که از مناطق آسیب دیده داشته است به مردم متاثر از این حادثه تلخ خواهد رسید.

 

اعزام نیروهای امدادی از 27 استان کشور به مناطق زلزله زده

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در پنجم آذر ماه سال 96  با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه جزء معدود زلزله‌های وسیع رخ داده در کشور است، اظهار کرد: وسعت زلزله متاسفانه موجب افزایش شدت آسیب دیدگی در مناطق مختلف هم شده بود.

وی با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه به علت شدت لرزه بالا، موجب آسیب در سطح استان، شهرستان‌ها و روستاهای مختلف شده بود، افزود: بیش از یک هزار روستا در این زلزله آسیب دیده و تخریب شد و به علت حجم بالای تخریب، کار امدادرسانی دشوار بود، اما استان‌هایی که فراخوان شده بودند با حضور به موقع، به‌خوبی توانستند کار خدمت‌رسانی را انجام دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور بیش از یک‌هزار و 500 امدادگر و نجاتگر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به زلزله زدگان خدمت رسانی کرده اند.

فتحی بیان کرد: نیروهای فراخوان شده از 27 استان کشور در مناطق زلزله زده مستقر و به خوبی کار جست‌وجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری را انجام دادند.

 

۲۰ درصد زوج های کشور نابارورند

همایش یک روزه سمپوزیم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری با حضور اساتید داخلی و خارجی، پنج‌شنبه نهم آذر ماه سال 96 در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر برگزار شد.

حمید چوبینه رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر گفت: استرس، سبک زندگی نامناسب، بالا رفتن سن ازدواج و برخی مشاغل خاص عمده ترین عوامل ناباروری در کشور هستند.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه نرخ ناباروری در کدام یک از شهرها و مناطق کشور بیشتر است تحقیق و بررسی منطقه ای انجام نشده است، اما بر اساس اعلام نظر کارشناسان و متخصصان در حوزه ناباروری، زوج هایی که در شهرهای پر استرس زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین با این معضل مواجه هستند.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر تاکید کرد: فعالیت در مشاغل خاص و پر استرسی چون خلبانی، نانوایی و سایر مشاغل این چنینی که شاغلان آن در معرض انواع اشعه‌ها هستند، احتمال بروز ناباروری در زوجین را افزایش می‌دهد.

 

عزل معاون هلال احمر به علت کوتاهی در خرید هیتر برای زلزله زدگان

پانزدهم آذر ماه سال 96 بود که علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر معاون پشتیبانی این جمعیت را به علت کوتاهی در خرید هیتر برای زلزله زدگان کرمانشاهی برکنار کرد.

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه ای از برکناری معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

به دنبال پخش برخی اخبار و شایعات درخصوص برکناری معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر و ابهامات پیش آمده موارد زیر به اطلاع می رسد:

پس از وقوع زلزله کرمانشاه و سردی هوای منطقه حدود ۵۰ هزار چراغ والور از سوی جمعیت هلال احمر بین مردم منطقه توزیع شد. نفت این چراغ ها باید از سوی وزارت نفت تامین و توزیع می شد که در روزهای اول این کار صورت پذیرفت. با این حال به دلیل گستردگی منطقه زلزله زده و روستاهای پراکنده و مسیرهای شلوغ مشکلاتی برای توزیع مستمر نفت پیش آمد. در این مرحله هلال احمر خارج از پروتکل ها و استانداردهای امدادی و با پیش بینی شرایط پیش روی تصمیم گرفت تا برای کاهش آلام مردم زلزله زده و داشتن گزینه گرمایشی جایگزین، اقدام به تهیه هیترهای برقی کند.(هیترهای برقی جز ۱۶ قلم اجناس ضروری امدادی در انبارهای هلال احمر نیست)

پس از مشورت با شرکت توانیر معلوم شد که شبکه توزیع برق امکان پشتیبانی برق هیترهای بالای هزاروات را برای همه خانوارهای منطقه ندارد. دستور اکید رئیس جمعیت برای خرید فوری و سریع هیترها با حداکثر ظرفیت هزاروات صادر شد ولی علی رغم تاکیدات با تاخیر هیترهایی تهیه شد که بالاتر از میزان توصیه شده برق مصرف می کرد. به دنبال این کوتاهی معاون پشتیبانی جمعیت از سمت خود برکنار شد.

 

آمادگی هلال احمر برای درمان «هانیه» دختر قهرمان کرمانشاه

پس از انتشار گزارش هانیه دختر 13 ساله ای که برای نجات خواهرش از زیر آوار در زلزله کرمانشاه قطع نخاع شده بود، و بازتاب گسترده این گزارش در رسانه های مختلف ، علی اصغر پیوندی در بیست و پنجم آذر ماه سال 96 طی پیامی در مورد رسیدگی به هانیه دختر 13 ساله کرمانشاهی که در زلزله به دلیل نجات خواهر کوچکترش دچار مشکل شده است، اظهار کرد: هانیه عزیز این قهرمان ملی ما در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت درمان بود و حالا باید به درمان توانبخشی بپردازد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات توانبخشی به هانیه اضافه کرد: با توجه به پتانسیل خوبی مانند بیمارستان نورافشار که در جمعیت وجود دارد اعلام کردیم که بتوانیم در خدمت او باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم تا با کمکی که تیم توانبخشی می‌کند مشکل هانیه برطرف شود.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین از محل کمک‌های مردمی نیز کمک هزینه‌ای برای مسکن خانواده هانیه در نظر می‌گیریم تا او وضعیت قابل قبولی پیدا کند.

پیوندی در ادامه گفت: ضمن اینکه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که مانند هانیه در مناطق مصیبت‌زده زلزله زده وجود دارد و ما باید به آنها هم توجه داشته باشیم.

 

راه‌اندازی خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی داروخانه‌های مرکزی هلال‌احمر

سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر در بیست و ششم آذر ماه سال 96  با شماره «41651» راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، در این سامانه داروخانه‌ها و واحدهای مربوطه، به صورت فهرست 9 گزینه‌ای تعریف شده‌ و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی(تک‌نسخه‌ای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمه‌گری، ساعات کاری و نشانی داروخانه‌های هلال‌احمر از جمله بخش‌های این سامانه است و هموطنان می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.

 

97 مصدوم و یک کشته بعد از وقوع زلزله تهران

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر سی ام آذر ماه سال 96  اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد تاکنون ۱۲ پس لرزه، یک کشته و ۹۷ مصدوم داشته است.

وی افزود: در استان البرز ۵۰ مصدوم، تهران ۳۴ مصدوم، ساوه ۱۲ مصدوم و قزوین نیز یک مصدوم داشتیم.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد:یک نفر نیز در استان البرز به علت ترس حاصل از وقوع زلزله سکته و فوت کرده است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در آذر ماه سال 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.