سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی عیدانه با سرمربی آلمانی استقلال تهران

به مناسبت سال جدید نوروزی گپ و گفتی را با وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان وينفرد شفر سرمربى تيم فوتبال استقلال كه براى اولين سال در ميان ايرانى ها حضور دارد درباره سال نو توضيحاتى را بيان كرد.

درباره تفاوت ها و شباهت های تحویل سال در ایران و آلمان توضیح دهید؟

درباره سفره هفت سین ایرانی ها زیاد شنیده ام. از هزاران سال پیش که سال جدید را جشن می گرفتیم، آتش روشن کرده و موشک های کوچکی به آسمان می فرستادیم. خانواده های آلمانی در زمان تحویل سال کنار هم جمع می شوند و با هم غذا می خورند.

چه خاطرات خوبی از زمان سفر به ایران برای شما ثبت شده است؟

سال گذشته اتفاق های خوبی برای من افتاد و امیدوارم سال جدید شمسی بهتر باشد. سال پیش خیلی خوب بود و از عملکرد و موفقیت هایمان خوشحال هستم. قبل از اینکه به ایران بیایم درمورد این کشور چیزی نمی دانستم اما اکنون بسیار خوشحالم. هوادارانمان بسیار خوب بودند. پیش از تحویل سال یک مرد ظرف شیشه ای کوچکی به من داد که ماهی کوچکی در آن قرار داشت. دلیل این اقدام را نمی دانستم اما اکنون متوجه شده ام چرا آن ماهی کوچک را به من داد.

بهترین و بدترین خاطره شما از مارس ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ چیست؟

تنها خاطرات خوب داشتم تیم من با تغییر سبک فوتبال اش خیلی خوب بازی کرد. بازیکنان متوجه شدند از آنها چه می خواهم. قرار گرفتن بازیکنان و هواداران پیش و پس از بازی مرا بسیار خوشحال کرد. برخی روزنامه های اروپایی علیه ایران مطالبی می نویسند اما چنین مطالبی درست نیست. ۲بازیکن به دلیل چیزهای بدی که یک مدیر برنامه علیه ایران می گفت، به استقلال نیامدند. با این حال بسیار خوشحالم که در ایران حضور دارم.

به این نفرات چه عیدی می دهید؟

با این رسم و رسوم چندان آشنا نیستم رسم آلمانی ها این است که در کریسمس به هم کادو بدهند.

سید مهدی رحمتی: بازی زیادی به او می رسد. رحمتی دردازه بان خوبی است که به او اعتمادم‌را هدیه می دهم اما طبیعی است که مهدی باید آن چیزی که قصد داریم برای تیم انجام دهیم بپذیرد.

امید ابراهیمی: امید ژنرال و فرمانده استقلال است که بازیکن و انسان بسیار خوبی هم است. امیدوارم بتواند در بازی با الریان و الهلال به ما کمک کند چراکه می خواهیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برویم. از طرفی امیدوارم ابراهیمی جام جهانی خوبی پیش رو داشته باشد.

فرشید اسماعیلی: سعی می کنم کاری که لیونل مسی برای تبدیل شدن از بازیکنی کوچک به بازیکنی بزرگ انجام داد به اسماعیلی هدیه کنم. فرشید، بازیکن بسیار خوبی است که می تواند بهتر هم بازی کند. به او هم اعتمادم‌را هدیه می دهم و کمک می کنم بهتر شود تا بتواند تمام استعدادش را در زمین مسابقه بیاورد.

هواداران استقلال انتظار دارند همانگونه که برانکو ایوانکوویچ قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد، شما هم به وعده تان عمل کرده و با تمدید قرارداد خود ثباتی کلی در کادرفنی و ترکیب استقلال ایجاد کنید. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

همانگونه که گفتم کار من با استقلال تمام نشده است. می خواهم تیمم را به بهترین رده اش در آسیا بازگردانم. ۶ ماه پیش بسیاری از رسانه ها می گفتند می خواهم چه به استقلال بدهم. همیشه می خواستم تیمم روی زمین فوتبال بازی کند و زیاد پاس بلند ندهد. به بازیکنان و تیم استقلال اعتماد دارم اما کارم تمام نشده است. تمدید قرارداد دست من نیست و بر عهده باشگاه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.