سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ۱۶۰۰۰ نفر از آثار تاریخی و منابع طبیعی شهرستان خاتم

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم از افزایش ۱۰درصدی گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم خبرداد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد گفت: در ۴ روز ابتدای سال ۹۷ حدود ۱۶۰۰۰ نفر از آثار و ابنیه تاریخی و منابع طبیعی و محیط زیست منحصر به فرد شهرستان بازدید کردند.

محمد یزدانی افزود: با توجه  به جهانی شدن شهر یزد و موقعیت شهرستان خاتم که در مسیر گردشگری پاسارگاد و میمند و واقع شدن در مثلث گردشگری یزد، اصفهان و فارس ورود گردشگران داخلی وخارجی به شهرستان خاتم نسبت به سال  گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خاتم شهر دارالکلات شهر قلعه‌ها می‌باشد و هر ساله علاقمندان و گردشگران زیادی از این آثار و ابنیه بازدید می‌کنند ادامه داد:سه بافت تاریخی زنده، خانه باغ‌های زیبا، و تک بناه‌های ارزشمند تاریخی، منابع طبیعی بکر، و محیط زیست منحصر به فرد شهرستان بعنوان پتانسیل‌های مهم گردشگری شهرستان می‌باشند.

وی افزود: با توجه به تنوع اقلیم آب و هوایی اعم از کوهستان، دشت و کویر و جنگل‌های زاگرسی شهرستان خاتم همواره می‌تواند سلایق همه گردشگران داخلی و خارجی را تامین کند.

یزدانی با اشاره به  آمیختگی فرهنگ این شهرستان با استان‌های کرمان و فارس و یزد حکایت از فرهنگ غنی شهرستان دارد که در روستاه‌ها و شهر‌ها در طول تعطیلات به معرفی فرهنگ معنوی پرداخته می‌شود.

یزدانی افزود: امسال ۲ نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح آماده شده است که ویترینی از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری اعم از بازی‌های بومی و محلی، نی و آواه‌های محلی، عرصه محصولات دامی و عشایری و کشاورزی و گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

وی گفت: روز ۷ فروردین بعنوان روز شهرستان در محل گنبد طلا هرابرجان و سرچشمه نهر مسیح برنامه‌های شاد و متنوعی اجرا می‌شود که از علاقمندان دعوت بعمل می‌آید.

وی از وجود کمپ‌های عشایری در منطقه کرخنگان و کندر، ولی عصر و  وجود اقامتگاه‌های بوم گردی در مروست و هرات خبر داد وگفت: امسال با همکاری آموزش و پرورش فضاه‌های خوبی بالاخص جهت اسکان مسافرین مهیا شده است.

یزدانی همچنین از پیش بینی اقامت در مدارس روستا‌های هدف گردشگری درشهرستان خاتم خبر داد.

شهرستان خاتم در جنوبی ترین منطقه استان یزد و در فاصله 240 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

افزایش ۱۰درصدی گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری خاتم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.