سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات خانواده ۴ نفره از چنگال قاتل خاموش

یک خانواده چهار نفره که در چادر مسافرتی خود در معرض مرگ حتمی قرار گرفته بودند، توسط آتش‌نشانان شیراز نجات یافتند.

عدلو مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اعلام کرد: آتش نشانان صبح امروز یک خانواده که در چادر خود جهت گرمایش از پیک نیک استفاده میکردند و دچار گاز گرفتگی شده بودند را نجات دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور به موقع اکیپ‌های امدادی و انتقال سریع مصدومین به بیمارستان، حال عمومی آن‌ها مطلوب گزارش شده است.

عدلو بیان کرد: همچنین از روز اول فروردین ماه تا به امروز در محل اسکان مسافرین در زیباشهر، نیرو‌های داوطلب ۱۶۰ مورد پیک نیک را از درون چادر‌ها به صورت دوستانه بیرون آوردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه مرگ ناشی از این گاز در فصل سرما بیشتر است و متاسفانه هر ساله تعدادی از هموطنان در اثر بی توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی جانشان را از دست می‌دهند، گفت: سردرد همراه با احساس سنگینی، حالت گیجی و تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه از مهمترین علائیم مسمومیت و گاز گرفتگی با گاز منواکسیدکربن است.

وی از شهروندان خواست تا نکات ایمنی را در هنگام استفاده از چادر مسافرتی رعایت و از روشن کردن پیک نیک در هنگام خواب در فضای بسته، به ویژه چادر‌های مسافرتی خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش نباشیم.

انتهای پیام/ر

نجات ۲ خانواده از مرگ حتمی توسط آتش نشان شیراز

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.