سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیرو‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشورآماده خدمت‌رسانی هستند

معاون نظارت و امور شرعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشورگفت: اجر ایثارگران هلال احمر نزد خداوند متعال و امام رضا (ع) محفوظ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام فضل‌الله ذاکری در جریان بازدید از ۱۰ پایگاه امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر مشهد در طرح نورزی ۹۷ گفت: در طول تعطیلات نوروزی امسال، ۸ استان شمال، شمال‌شرق و مرکز کشور در برنامه بازدید این‌جانب قرار گرفته که یکی از آن‌ها خراسان رضوی بوده و توفیق پابوسی امام رضا (ع) نصیب و روزی ام شده است.

وی افزود: در پایگاه‌های فعال جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به‌ویژه مشهد که شهر و استان امام رضا (ع) است شاهد خدمات‌رسانی‌های شایسته ایم و جا دارد از زحمات حاضران در این طرح که برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی امام رضا (ع)، از مسافرت و بودن در کنار خانواده صرف نظر کردند تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون نظارت و امور شرعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشورگفت : فعالان در این طرح بدانند که خدماتشان نزد حق‌تعالی و امام مهربانی‌ها محفوظ بوده و اجر و پاداش ویژه‌ای برایشان لحاظ خواهد شد.

حجت‌الاسلام فضل‌الله ذاکری با بیان این‌که امیدواریم که سال ۹۷ شاهد حوادث تلخی مثل سال ۹۶ نباشیم، و سال شکوفایی و نشاط باشد، گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور با بهره‌گیری از آموزش‌های روز آماده خدمت‌رسانی در حوادث جاده‌ای، کوهستانی، سیل و زلزله و... هستند و امدادرسانی به موقع دارند که نمونه بارز آن در زلزله کرمانشاه مشاهده شد.

وی افزود: در جمعیت هلال احمر امدادگران، نجات‌گران، جوانان و داوطلبان فعال خدمات شایانی در حوزه‌های کاری و تخصصی خود انجام می‌دهند و با حضور به‌موقع در مواقع خاص اقدامات ارزنده‌ای انجام می‌دهند. امیدواریم سال ۹۷ سالی بی‌خطر، بی‌حادثه و پر از خبر‌های خوش باشد.


حدود ۳۰ درصد از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه فرهنگی است


حجت‌الاسلام اسدالله اسدی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم در این بازدید با بیان این‌که برنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در طرح نوروز ۹۷ از ۲۵ اسفند ۹۶ در ۶۰ پایگاه استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه می‌یابد، گفت: در این طرح ۶۰ روحانی در استان همکاری دارند و هر پایگاه یک روحانی فعالیت دارد که از این تعداد ۱۰ روحانی در ۱۰ پایگاه مشهد همکاری دارند.

وی  حدود ۳۰ درصد از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه فرهنگی است و مهم‌ترین کار فرهنگی این مجموعه ایجاد روحیه داوطلبی صادقانه، ایثارگرانه و بی‌منت بوده و معتقدیم که در حوزه فرهنگی باید فعالیت‌ها در حوزه نماز گسترش یابد و نباید به این مقوله هم‌چون دیگر موضوعات نگاه ابلاغی، دستوری و بخش‌نامه‌ای داشته باشیم.

حسن پرکار، رئیس جمعیت هلال احمر مشهد در این بازدید گفت: جمعیت هلال احمر مشهد در ایام نوروز امسال ۱۰ پایگاه فعال شهری و جاده‌ای دارد که از این تعداد ۶ پایگاه در حوزه امداد و نجات و ۴ پایگاه در حوزه جوانان است؛ هم‌چنین نیرو‌های داوطلب در حوزه‌‍‌های تخصصی خود به یاری این ۲ گروه دیگر شتافتند.

وی افزود: در این پایگاه‌ها روزانه ۸۸ نیروی امداد و نجات، ۱۸ نفر در حوزه امداد و نجات، ۳۰ نفر در حوزه جوانان و ۴۰ نفر در حوزه داوطلب فعال اند. در مجموع ۵۰۰ نفر شامل ۳۶۰ نیروی امداد و نجات، ۶۰ نیروی جوانان و ۸۰ نیروی داوطلبان در این طرح ۲۰ روزه فعال هستند.

انتهای پیام// م. ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.