سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت وساز‌های غیر مجاز نوروزی زیر ذره بین کارشناسان جهاد کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۳۸ تماس تلفنی مردمی در سوم فروردین ماه به سامانه ۱۳۱ امور اراضی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام درخشان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد تماس‌های مردمی سامانه ۱۳۱ مازندران را ۳۸ مورد شامل تغیر کاربری، پرسش، مشاوره‌ای و تقدیر تشکر اعلام کرد.

وی افزود: شناسایی ۳۸ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز، ۱۸ مورد احداث بنا در یک هزار و ۳۹۰ متر مربع، محوطه سازی ۲ مورد در ۱۹۰ متر مربع، دیوار و فنس کشی ۱۲ مورد به طول چهار هزار و ۱۶۰ مترمربع و سایر تخلفات ۶ مورد دو هزار و ۱۳۰ متر مربع انجام شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تعداد اکیپ گشت‌های حفظ کاربری در روز گذشته را ۲۲ اکیپ فعال اعلام کرد و گفت: ۴۹ نفر در این گشت زنی فعالیت داشتند.

درخشان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: این سازمان از افراد فاقد زمین، اما دارای ایده و طرح‌های اشتغالزا و پرسود حمایت و عرصه منابع طبیعی را براساس قوانین ملی واگذار می‌کند.

وی افزود: ۳۲ هکتار از عرصه منابع طبیعی از آغاز امسال تاکنون به طرح‌های غیرکشاورزی و ۱۵ هکتار نیز به طرح‌های کشاورزی اختصاص یافت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت گشت‌های حفاظت از زمین‌های ملی و زارعی در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان کشاورزی در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نماینده دادستان اقدام به تخریب بنا و بازگشت زمین به حالت سابق خواهند کرد.

درخشان افزود: ۵۶۱ مورد تغییر کاربری پارسال  شناسایی شد و زمین به عرصه طبیعی بازگشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان امور اراضی در ۷ بهمن سال ۱۳۷۵، گفت: واگذاری زمین بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستاییان فاقد زمین و دارای زمین کم، رونق طرح‌های زراعی و باغبانی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی صورت می‌گیرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: حفاظت و یکپارچگی از زمین‌های ملی، تثبت مالکیت دولت و واگذاری زمین‌های ملی به تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی و روستاییان کم زمین و بی زمین تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/آ

شناسایی ساخت وساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.