سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ روز سرگردانی در آسمان تا رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی + تصاویر

۲ روز زمان برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی لازم است تا گروه جدیدی از فضانوردان برای پژوهش‌های علمی وارد این سازه فضایی منحصر به فرد شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مقام‌های سازمان فضایی ناسا اعلام کرده اند خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی پس از پرتاب با کپسول روسی سایوز از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان در روز چهارشنبه، جمعه و پس از دو روز سفر در فضا به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسند.


خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی شامل دو فضانورد آمریکایی (Drew Feustel و Ricky Arnold) و فضانورد روس (Oleg Artemyev) است؛ انتظار می‌رود عملیات اتصال در ساعت (P.m ۵ ET) انجام شود و دوستداران فضا می‌توانند به شکل زنده آن را به وسیله تلویزیون ناسا تماشا کنند.


عملیات اتصال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی دارای پیچیدگی خاصی است و باید ابتدا فشار دو ناحیه کپسول فضایی و محل اتصال به ایستگاه فضایی به فشار یکسان برسند تا آنگاه فضانوردان وارد ایستگاه فضایی شوند.

مدت زمان ماموریت خدمه جدید ایستگاه فضایی حدود ۵ ماه است و خدمه کنونی باید با استفاده از همین کپسول و پس از تحویل ایستگاه به فضانوردان جدید، به زمین بازگردند.
خدمه کنونی شامل دو فضانورد روس، سه آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی هستند.

گفتنی است، ایستگاه فضایی بین المللی گرانقیمت‌ترین سازه علمی تولید شده به وسیله انسان است و با بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری ساخته و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از زمین در یک مدار مشخص از سال ۲۰۰۰ میلادی به دور کره زمین می‌چرخد.


در این سازه منحصربه فرد که در آسمان صاف شب با چشم غیر مسلح به شکل دو ستاره نزدیک بهم دیده می‌شود، پژوهش‌های پزشکی، فضایی، حوزه علوم انسانی، علوم فیزک، نجوم و هواشناسی انجام می‌شود.

اکنون یکی از چالش‌های پیش روی دانشمندان بحث ادامه فعالیت‌های نجومی ناسا و به ویژه ایستگاه فضایی بین المللی است، زیرا در سال‌های اخیر بحث هزینه‌های سنگین درخواستی ناسا برای اجرای پروژه‌ها باعث مخالفت‌هایی در کنگره آمریکا برای تخصیص بودجه شده است.


اکنون کمیته‌ای از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در حال بحث در خصوص ادامه فعالیت‌های نجومی پس از سال ۲۰۲۴ هستند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

دو روز سفر در فضا برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.