سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

نظارت ویژه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۷

حسن نیا از نظارت ویژه و مکانیزه بر فروش بلیت و تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی خبر داد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌عبدالهاشم حسن نیا  با اشاره به شیوه های نظارت بر فروش بلیت و چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همه ساله طرح نوروزی رادر دستور كار قرار می دهد.

وی افزود: در همین راستا طرح نوروزی ۹۷ در بخش حمل و نقل عمومی جادهای از مورخ ۹۶/۱۲/۲۳ لغایت ۹۷/۱/۱۷ به مورد اجرا گذارده می‌شود و  به منظور ترویج سفرهای برنامه‌ریزی شده پیش فروش بلیت‌های نوروزی از مورخ ۹۶/۱۱/۱۷ به‌صورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی و اجرایی شده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام رسمی كانون انجمن‌های صنفی شركت های حمل ونقل مسافر كشور و نیز اتحادیه شركت های تعاونی مسافربری كشور نرخ خدمات حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در طرح نوروزی ۹۷ با نرخهای قبلی و بدون هرگونه افزایش قیمتی اجرایی می‌گردد.

نظارت مستمر بر نحوه بلیت فروشی در پایانه‌های سراسر کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در طرح پیش فروش بلیت نظارت كافی و مستمر توسط ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان‌های سراسر كشور و دفاتر نمایندگی این ادارات كل در پایانه‌های مسافری عمومی بر نحوه عملكرد شركت‌های مسافری در عرضه حداكثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط كشور صورت می‌پذیرد.

 

تشریح مراحل نظارت بر ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای؛ پیش از ترک پایانه تا هنگام تردد در جاده

حسن نیا همچنین با اشاره به نظارت بر ارکان تشکیل دهنده سفرهای برون شهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: سفرهای عمومی جادهای همواره یك فرآیند نظارت مرحله‌ای را دنبال می نماییم. این فرآیند ابتدا از آنجایی شروع می شود كه یك راننده می‌خواهد به عنوان یك راننده حرفه‌ای در بخش، فعالیت خود را آغاز کند كه در اینصورت باید كارت هوشمند از سازمان دریافت نماید كه این كارت به عنوان مجوز فعالیت راننده تلقی شده و در جریان صدور آن سازمان متبوع كنترل‌ها و استانداردهای خاصی را اعمال و احراز می‌کند.  

وی همین كنترل‌ها را بخشی از فرایند نظارت بر سفرهای جاده‌ای عنوان کرد و گفت: مثلا در مورد راننده، كنترل صحت و سلامت روحی و جسمی وی و الزام به اخذ كارت سلامت تنها یكی از این كنترلها است كه مستقیما بر ایمنی سفرها تاثیر گذار است و یا در مورد ناوگان هم همینطور لازم است وسیله نقلیه با تامین استانداردهای لازم ابتدا مجوز فعالیت از سازمان را كسب کند كه از جمله این استانداردها می توان به محدودیت های عمر وسیله نقلیه و امكانات رفاهی آن اشاره کرد.                                                                  

رئیس سازمان راهداری و حملونقل جاده‌ای افزود: فرآیند نظارت در لایه بعدی به صدور اسناد حمل باز می گردد كه در این مرحله صدور صورت وضعیتها از یك پروتكل مشخص و روال واحد تبعیت مینماید و بخش مهمی از نظارتها در این مرحله اعمال می گردد. به این ترتیب كه در همه موارد باید الزامات تعیین شده توسط شركت حمل ونقل رعایت شود و سازمان نیز در این خصوص نظارت دارد. در حال حاضر صدور اسناد حمل به صورت مكانیزه انجام میگیرد. به شكلی كه كلیه اطلاعات صورت وضعیت قبل از صدور باید توسط شركت حملونقل به سرور مركزی سازمان در ستاد ارسال و صحت تمامی اقلام اطلاعاتی آن با بانك های اطلاعاتی موجود در سازمان بطور مكانیزه و در كسری از ثانیه بررسی شود كه از آن‌جمله میتوان به انطباق مشخصات راننده و ناوگان اختصاص داده شده اشاره نمود و پس از بررسی تنها به صورت وضعیتی كد رهگیری و اجازه صدور داده می شود كه از هر نظر فاقد اشكال باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه   «در این فرایند اجرای سایر مقررات توسط شركت حملونقل نیز كنترل می گردد» ابراز داشت: از جمله احراز تحت پوشش بودن راننده و وسیله نقلیه و دارا بودن قراردادهای همكاری فی مابین راننده و شركت یا دارا بودن قرارداد مابین مالك وسیله نقلیه و شركت و حتی مجاز بودن سرویس دهی شركت در یك مسیر خاص و بسیاری از موارد دیگر در جریان صدور مكانیزه اسناد حمل مورد بررسی و و كنترل قرار می گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.