سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کوچ بهاره عشایر فارس

رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از آغاز کوچ بهاره عشایر استان به مناطق ییلاقی خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمد صالحی رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: حرکت زمینی عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی از ۱۵ فروردین ۹۷ آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت ۹۷ ادامه دارد.

وی افزود: زمان حرکت کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون وکامیونت از ۲۳ اردیبهشت ۹۷ به بعد است و عشایر کوچ رو باید مجوز‌های لازم را همراه داشته باشند.

صالحی ادامه داد: مبادی ورودی مناطق ییلاقی توسط اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت منابع طبیعی کنترل می‌شود تا از ورود زود هنگام و بدون مجوز هرگونه دام به مراتع ییلاقی و تخریب مراتع در این مناطق جلوگیری شود.

وی بیان کرد: هرگونه ورود زود هنگام، غیر قانونی بوده ودرصورت مشاهده، پروانه چرای دامداران باطل خواهد شد.

صالحی اظهار داشت: زمان ورود بهره برداران مستقر در مراتع قشلاقی استان‌های همجوار از جمله بوشهر، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد (گچساران) و یزد به مراتع ییلاقی استان فارس از ۱۵ فروردین ۹۷ است.

رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: ورود زود هنگام عشایر باعث تخریب و فقیر شدن مراتع واز بین رفتن آن می‌شود و در صورت همکاری مطلوب عشایر دراجرای طرح کنترل کوچ بهاره، علاوه بر افزایش علوفه موجب حفظ و احیاء مراتع نیز خواهد شد.

استان فارس دارای هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی و ۶۰ هزار دامدار است.
انتهای پیام/ر

اعلام زمان کوچ بهاره عشایر فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.