سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش انگلیس برای همسو کردن اتحادیه اروپا با خود علیه روسیه

وزیر خارجه روسیه، انگلیس را به تلاش برای همسو کردن متحدان خود برای اقدام علیه مسکو متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تصمیم نمایندگان اتحادیه اروپا مبنی بر فراخواندن نمایندگان خود از مسکو و اقدامات دیپلماتیک بیشتر علیه این کشور به علت مسمومیت یک جاسوس دوجانبه سابق روس، روسیه، انگلیس را به تلاش برای همسو کردن متحدان خود برای اقدام علیه روسیه متهم کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، انگلیس را به تلاش برای جلب حمایت اتحادیه اروپا علیه مسکو به علت مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس متهم کرد و گفت تمرکز لندن در حال حاضر بر روی این است که بحران ایجاد شده در روسیه را به بیشترین حد خود برساند.

این دیپلمات ارشد روسیه، انگلیس را به تلاش برای مجبور کردن متحدان خود به اقدام علیه روسیه متهم کرد.

خبرگزاری ریانووستی در نقل قول از لاوروف نوشت: «ما هنوز هیچ مدرکی در مورد این حادثه نمی‌بینیم. فقدان مدارک باعث می‌شود فکر کنیم تمام این اقدامات تنها فتنه انگیزی است، زیرا حتی تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است.»

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «دوباره تکرار می‌کنیم که روسیه هیچ ارتباطی با مسمومیت اسکریپال ندارد.»

در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل، سران این نشست از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در مورد حمله به جاسوس دوجانبه سابق روس با گاز اعصاب حمایت کردند و سفیران خود را از این کشور برای رایزنی بیشتر در مورد این موضوع فراخواندند.

کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید مانند نخست‌وزیر انگلیس، دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کنند یا خیر.

لتونی روز جمعه اعلام کرد یک یا چندین دیپلمات روس را اخراج خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.