سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاماندن صنایع دستی مازندران از صادرات به دلیل نبود بسته بندی و بازارچه فروش دائمی

محصولات صنایع دستی مازندران به دلیل نداشتن بسته بندی و بازارچه فروش دائمی از بازار رقابت صادرات جامانده است.

ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت نبود بازار فروش دائمی تولیدکنندگان، ورود و خرید بالای صنایع دستی چینی، تعرفه گمرگی پایین، را از موانع و مشکلات رشته‌های صنایع دستی استان است .

وی افزود: با آموزش هنرمندان، بسته بندی مناسب، تبلیغات، بازاریابی و صادرات، آشنایی هنرمندان صنایع دستی با دوره‌های مختلف اصول بازاریابی و فروش محصولات و ورود هنرمندان به بازار صادرات زمینه‌های رونق صنایع دستی استان افزایش خواهد یافت.

وی گقت: اهدای صنایع دستی به عنوان سوغات ایرانی به گردشگران خارجی و داخلی و ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی از طریق دستگاه‌های دولتی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۷ هزار صنعتگر صنایع دستی تا کنون کارت انفرادی و کارگاهی دریافت کردند و گفت: یکی ازمشکلات مهم هنرمندان صنایع دستی نبود بازار دائمی فروش است.

ایزدی افزود: در حال حاضر ۳ هزار نفر از بیمه صنایع دستی بهره‌مند هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از قانون ابلاغی حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و فرش دست باف استان خبرداد و گفت:این قانون شامل ۱۳ ماده که ۱۲ ماده شامل حمایت از صنعتگران و خرید کالای ایرانی وبیمه اجباری حوزه صنایع دستی است که در سال‌های آینده این طرح اجرا می‌شود.

ایزدی یکی از ابزار‌های تشویق هنرمندان صنایع دستی را صدور پروانه تولید و بیمه کردن هنرمندان این بخش از صنایع دستی در استان اعلام کرد.
انتهای پیام/آ

رونق صادرات صنایع دستی مازندران با سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.