سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروی انتظامی در خرداد ماه 96؛

برخورد پلیس با راننده و نصابان برچسب شیشه دودی غیرمجاز/ تغییر رنگ خودرو امکان پذیر است

مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در خرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در خرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

اهتمام ویژه ناجا بر پیگیری حادثه تروریستی میرجاوه

سردار احمد رضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا  روز 4 خرداد ماه 96 ضمن دلجویی از خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی میرجاوه گفت: تلاش‌های گسترده‌ای برای پیگیری خون شهدا و ضربه مهلک بر این گروه تروریستی که مرزبانان مدافع مرزهای سرافراز و امنیت کشورمان را به شهادت رساندند در حال انجام است.

کنترل تردد خودروهای فرسوده مکانیزه می‌شود

سرهنگ کرمی اسد رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در ابتدا دوربین‌های سطح شهر فقط یک تخلف را ثبت می‌کردند، تصریح کرد: در کلانشهر تهران تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک در گذشته توسط دوربین ها کنترل می‌شد و با اجباری شدن معاینه فنی خودروها امکان جریمه و ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت مکانیزه به ازای هر 24 ساعت یکبار فراهم شد.

مهمترین ماموریت پلیس فرودگاه پیشگیری از قاچاق است

سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در حاشیه مراسم معارفه رئیس پلیس جدید فرودگاه کیش که روز 6 خرداد ماه برگزار شد،اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های ماموریتی در سال جدید که به "اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال " نام گرفته پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از جا به جایی موادمخدر از مرزهای هوایی کشور است.

نظارت هوشمند بر کلانتری ها با سامانه 713 پلیس پیشگیری ناجا

سرهنگ علی هاشمی معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه اصولا نظارت به دو شیوه "میدانی" و "هوشمند" انجام می‌شود که در شیوه هوشمند این کار به صورت برخط و روزانه است، خاطرنشان کرد: "مرکز نظارت و پایش هوشمند پلیس پیشگیری ناجا (۷۱۳) " نیز با هدف نظارت هوشمند بر کلانتری‌ها در ستاد پلیس پیشگیری بنیان گذاشته شد که حاصل کار "جهادی" بوده و بستر، زیرساخت هوشمند و آموزش نیروهای آن به واسطه اهمیت موضوع، درکوتاه‌ترین زمان آماده شد.

تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه/ توصیه پلیس به شهروندان برای خرید و فروش اموال دست دوم

سرهنگ کارآگاه رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا  روز 16 خرداد ماه 96 از تهیه پیش نویس طرح و تشکیل کارگروه مشترک ناجا و قوه قضائیه برای مبارزه با مالخران و نظام مند کردن بازارهای خرید و فروش اموال دست دوم خبرداد و تاکید کرد: شهروندان به هنگام خرید و فروش این اموال، توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

 معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از خریداران اموال مسروقه (مالخران) به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد انگیزه در سارقان برای ارتکاب جرم سرقت نام برد و اظهارداشت: هدف نهایی اغلب سارقان از انجام سرقت، کسب اموال و تبدیل آن به نقدینگی است.

توضیحات پلیس در خصوص حادثه تروریستی در مجلس و حرم امام (ره )/ نیروهای انتظامی اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند

روز 17 خرداد ماه مرکز اطلاع رسانی پلیس در خصوص حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل توضیحاتی ارایه کرد: تروریست ها که امروز قصد ورود به حرم مطهر امام (ره) را داشتند با ضرب گلوله تیراندازان ناجا ناکام ماندند.
 
یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله، خود را منفجر و در این اثناء به کسی صدمه ای نرسید. تروریست دیگر که به سمت مردم شروع  به تیراندازی کرده بود نیز با ضرب گلوله به سرش از پای در آمد، قبل از انفجار خود، تحت کنترل قرار گرفت و مقادیری نارنجک و مواد منفجره (c4) از وی کشف شد. در این اثناء یکی از مأموران پلیس  زخمی شد، حال عمومی وی کاملا مساعد است.

دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در اطراف تهران

سردار حسین اشتری در همایش عمومی فرماندهان ناجا روز 20 خرداد ماه گفت: تعدادی از افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی پس از حادثه تروریستی 17 خرداد با هوشیاری پلیس، سپاه پاسداران، بسیج و سایر دستگاه‌های امنیتی بازداشت شدند.

وی همچنین از همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی در شناسایی و دستگیری این تروریست‌ها خبر داد.

خودروهای داخلی با شیشه دودی تولید نمی‌شوند/ برخورد پلیس با راننده و نصابان برچسب شیشه دودی غیرمجاز

سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره شیشه دودی خودروها، اظهارداشت: طبق کد تخلفاتی ۲۱۱۴ جدول تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای آن‌ها در جاده‌ها و مراکز استان‌ها مبلغ ۵۰ هزار تومان و در سایر شهر‌ها مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه منظور شده است.

وی درباره شیشه خودروهای تولید داخل، گفت: هیچکدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌ها فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکروم عمل می‌کنند لذا مغابرتی با ضوابط ندارند.

تغییر رنگ خودرو امکان پذیر است؟

سرهنگ ترحمی رئيس اداره حقوقی پليس راهور ناجا اظهار کرد: تغییر رنگ خودرو تابع قوانین و مقرراتی از سوی پلیس راهور است.



وی با بیان اینکه برای تغییر رنگ خودرو، مالک باید با مراجعه به مراکز شماره گذاری یا تعویض پلاک در سراسر کشور درخواست خود را ارائه دهد، افزود: پس از بررسی و انجام کار کارشناسی از سوی کارشناس عالی پلیس راهنمایی و رانندگی در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به مالک خودرو اعلام می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای جلوگیری از گرمای زیاد تابستان و گرم شدن داخل خودرو چه اشکالی داره اگر از شیشه های رنگ استفاده بشه؟! البته نه انقدر رنگی که داخل خودرو مشخص نباشه فقط تا حدودی که راننده و سرنشینان رو اذیت نکنه اگر شیشه رنگی بد بود که اصلا در کل دنیا تولید نمیشد
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
اگه دودی کردن جرمه پس چرا مسئولین فقط سوار ماشین های شیشه دودی میشن ؟؟؟ بقیه آدم نیستن و یا جونشون مهم نیست ؟؟؟
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
اگه دودی کردن جرمه پس چرا مسئولین فقط سوار ماشین های شیشه دودی میشن ؟؟؟ بقیه آدم نیستن و یا جونشون مهم نیست ؟؟؟