سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت شهری تهران در شهریور 96؛

تقاضای تلفنی نجفی از رئیس شورای شهر تهران/ چه کسی به ریاست محسن هاشمی بر شورا رای نداد؟

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در شهریور ماه 96 انداخته ایم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در شهریور ماه 96 انداخته ایم.

 

هزینه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های شهری

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شهرداری برای تأمین سرانه‌های خدماتی در برخی مناطق ناگزیر است تا املاک مسکونی را تملک کند و آن‌ها را به فضای سبز، آموزشی یا بهداشتی تغییر دهد تا سرانه مورد نیاز منطقه تأمین شود.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت های مورد نیاز در بافت های فرسوده از وظایف دولت است و شهرداری در یک دهه اخیر بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها در حوزه های مختلف شهری هزینه کرده است.

فتح اللهی تصریح کرد: 50 دفتر خدمات نوسازی در پایتخت به صورت رایگان فعالیت می‌کنند که به عنوان مجموعه‌هایی فنی، متخصص و متعهد هستند و دانش، تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار می دهند.

 

آغاز فعالیت نجفی نیاز به حکم وزارت کشور ندارد/ شروع فعالیت شهردار از روز گذشته

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر پنجم در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:با بررسی قوانین مربوط به زمان شروع به کار شهردار جدید با اعضای شورای شهر به اجماع رسیدیم که با انتخاب شهردار توسط شورای شهر، مانعی برای شروع کار او تا صدور حکم از سوی وزارت کشور وجود ندارد.

 

جای کار برای تهران زیاد است/ آرامش و آسایش را با مشارکت مردم در شهر تهران خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در مراسم تجدید میثاق اعضای شورای پنجم با آرمان‌های امام راحل و همچنین در دیدار با سیدحسن خمینی با بیان اینکه خوشحال هستم که در روز افتتاح شورا این فرصت نصیب من شد که با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید بیعت کنم، اظهار داشت: باید تقارن این روز با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) را به فال نیک بگیریم.

وی افزود: امیدوارم که شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور طی 4 سال آینده بتوانند آینده بهتری برای مردم رقم بزنند و همچنین بنده و اعضای شورای پنجم بتوانیم به تمام عهد و پیمانی که با امام راحل بستیم پایبند باشیم، چراکه توفیق شامل حال ما شد تا در این مکان حضور داشته باشیم.

 

چه کسی به ریاست محسن هاشمی بر شورا رای نداد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی توانست امروز رای 20 نفر از اعضای شورای شهر تهران را کسب کرده و بر کرسی ریاست شورای شهر تهران تکیه زد.

اما نکته جالب این بود که در میان 21 رای اعضای شورای پنجم، یک رای به نامی غیر از هاشمی به گلدان انداخته شده بود.

شنیده شده که محسن هاشمی تنها نفری بوده که به ریاست خود رای نداده و رای سفید داخل گلدان انداخته است.

 

تقاضای تلفنی نجفی از محسن هاشمی/ حکم سلیمی را نزنید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در دومین جلسه شورای شهر که چند دقیقه ای جلسه شورای شهر تهران را ترک کرده بوده به جلسه شورا برگشت و اظهار داشت: آقای نجفی با من تماس گرفتند و گفتند که اتفاق های خوبی در راه است.

وی افزود: آقای نجفی از بنده درخواست کردند که حکم سلیمی را نزنید، اما بنده به ایشان گفتم که حتی برای یک ساعت هم که شده حکم ایشان صادر می شود  تا حکم شما تعیین تکلیف شود.

در ادامه جلسه محسن هاشمی حکم سلیمی را به عنوان سرپرست شهرداری تهران به او تقدیم کرد.

 

توضیحات رئیس شورای شهر تهران در مورد سوگند یاد نکردن نجفی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع ذبح دام در عید سعید قربان، اظهار داشت: ذبح دام بر خلاف قانون هنوز در سطح شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آماری در  خصوص امن بودن و بهداشت ذبح دام در تهران وجود ندارد.

هاشمی در ادامه گفت: دستور جلسه امروز در رابطه با کارت بلیط الکترونیکی شهری بود که به کمیسیون های تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

رئیس شورای شهر افزود: دستور دیگر جلسه امروز، نمایندگی اعضای شورا در کمیسیون مختلف کاری و شیوه عملکرد آنها بود که باید تصمیم می‌گرفتیم به شکل قبل انجام شود و یا بر اساس روش‌های جدیدی باشد که فرصت کم بود و ادامه بحث به جلسات بعد موکول شد.

 

خواستار توقف استخدام های جدید در شهرداری تهران هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در سومین جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مگس های سفید زندگی را برای شهروندان دشوار کرده اند، اظهار داشت: مگس های سفید زندگی شهروندان را دچار مشکل کرده است از این رو خواست می کنیم که اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در سال های گذشته هم با پدیده مگس های سفید مواجه بودیم که شورای چهارم در این زمینه اقداماتی هم انجام داد اما به نتیجه نرسید و رسیدگی به این امر مغفول ماند.

 

ناکارآمدی مدیریت شهری در جمع‌آوری پسماندهای حاصل از آتش‌سوزی موادشیمیایی

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آتش سوزی های مواد شیمیایی در تهران و آسیب رساندن این مواد به منابع طبیعی و محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: طبق آمارهای سازمان آتش نشانی، روزانه حدود 70 فقره از این آتش سوزی ها در سطح شهر تهران رخ می دهد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ها به دلیل ناقص بودن احتراق ها، دارای ترکیبات شیمیایی و گازهای آلاینده هستند و این ترکیبات شیمیایی به بیش از 10 تن  می‌رسند و سلامتی مردم و سایر زیستمندان را دچار مشکلات جدی می کنند، چرا که بسیاری  از این ترکیبات سرطان زا هستند.

 

موجب آبروریزی شورای شهر نشوید/ مانع ایجاد رانت شوید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در دومین جلسه شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه در قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ برای بررسی و جلوگیری از فعالیت سازندگان بی قانون تشکیل شده است، اظهار داشت: در این سال ها نسبت به اجرای قانون به درستی عمل نشده و این به دلیل نیاز شهرداری به درآمدهای مالی بوده است.

وی افزود: بدون شک برخی تخلفات از پایه در شهر تهران اتفاق می افتد، به همین منظور باید از تخلفات ساختمانی از ابتدای ساخت و سازها جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ هر روز افزایش یافته به همین منظور باید به این موضوع توجه شود.

 

سالن همایش های برج میلاد در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی درباره فاز دوم پروژه برج میلاد اظهار داشت: در شورای قبل یکی از اعضای شورای چهارم موضوعی مطرح کرد که به دلیل خاکبرداری طولانی‌مدت کنار مجموعه برج‌میلاد خطراتی این برج را تهدید می‌کند.

وی افزود: هنگامی که شورای پنجم شروع به کار کرد گودبرداری برج میلاد را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد که هیچ خطری برج میلاد را تهدید نمی‌کند، بلکه آنچه مورد خطر واقع شده است سالن همایش‌های برج میلاد است که کنار گود قرار گرفته است.

هاشمی افزود: به دلیل عدم تعامل بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر، این گود بلاتکلیف رها شده است و دو سال است که سرمایه‌گذار اجازه هیچگونه اقدامی در این گود را نداده است.

 

اعتراض اعضای شورای شهر از عکاسی اصحاب رسانه و شکار لحظه ها

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابراهیم امینی که پس از خروج محسن هاشمی، ریاست چهارمین جلسه  شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش را برعهده داشت ،با اشاره به عکس های انتشار داده شده اعضاء در برخی از رسانه ها، اظهار داشت: این کار غیر اخلاقی است و باید در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود.

وی افزود: هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش باید در خصوص عکس هایی که اصحاب رسانه در صحن علنی از اعضای شورا می گیرند، اقدامی انجام دهد تا دیگر شاهد چنین روندی نباشیم چراکه برخی از عکس ها شایسته اعضای شورای پنجم نیست.

رئیس موقت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: اصحاب رسانه باید شان اعضا را حفظ کنند.

 

راه اندازی «خانه موزه سیمین و جلال» در شمال تهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و مدیران مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بازدید از این مجموعه اظهار داشت: مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده و این مجموعه به عنوان اولین خانه موزه در منطقه یک تهران به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات تبدیل می شود.

وی یادآور شد: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با زیربنای حدود 250 مترمربع، شامل 2 طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب قرار دارد که به زودی تبدیل به خانه موزه خواهد شد.

 

اقتصاد شهری مهمترین چالش پایتخت/ هزینه های سنگین شهرداری بر دوش شهر

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مهمترین چالشی که هم اکنون در شهر تهران وجود دارد، اظهار داشت: موضوع اقتصاد شهری مهمترین چالشی است که در حال حاضر در شهر تهران با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات و محدودیت های جدی در حوزه منابع مالی و درآمدهای شهرداری تهران داریم که باید به صورت دقیق آن را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گزارش های مختلفی که از سوی معاونان و مدیران شهری به ما می رسد شاهد این هستیم که شهرداری تهران در حوزه های مختلف هزینه هایی را بدون اینکه مسئولیت داشته باشد، صرف کرده،گفت:این موضوع به فرهنگ و رویه تبدیل شده و باعث شده که به عناوین مختلف از محل اخذ عوارض به صورت رایگان خدماتی را ارائه دهیم.

 

کمبود واگن، مهمترین علت بالا بودن سرفاصله قطارها است

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، طرح استقبال از مهر در شرکت بهره برداری مترو تهران از یک ماه پیش آغاز شده که استفاده حداکثری از توان مترو، آمادگی برای اعزام قطارهای فوق‌العاده در زمان‌های پرتردد، ارائه برنامه‌های ویژه فرهنگی و بهینه سازی فضای ایستگاهی از جمله اقدامات این طرح است.

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات مترو تهران در روز اول مهر تصریح کرد: گویا کردن تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های تقاطعی مترو، آماده سازی ایستگاه‌ها از نظر روشنایی، پله‌های برقی، آسانسور و آب سردکن‌ها انجام شده و تمام ایستگاه‌ها آماده خدمت رسانی مناسب به مسافران هستند.

 

زیر ساخت‌های شهری استفاده از دوچرخه از بین رفته است/ حمل و نقل پاک در دستور کار شورا

محمد علیخانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ادامه کار خانه‌های دوچرخه در سطح شهر تهران اظهار داشت: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر تهران استفاده از دوچرخه در سطح محلات و مکان هایی که شیب کمی دارند، میسر است.

وی افزود: در حال حاضر استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه در شهر تهران مشکل است و باید به سمت بهره‌برداری از دوچرخه های برقی رفت تا بتوان مسافت بیشتری را با آن طی کرد.

 

قول شهردار تهران برای تحقق سهم 30 درصدی زنان در شهرداری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم افتتاح نمايشگاه زنان و توليد ملی با ابراز تاسف از استفاده نكردن زنان درمديريت شهری  اظهاركرد: دليل انتخاب نکردن زنان در سيستم مديريت شهری تا كنون  عدم شناخت  بنده از زنان توانمند در شهرداری و همچنين طول كشيدن پروسه اداری مثل انجام استعلام ها و مصاحبه ها بوده است.

شهردارتهران افزود: به زودی مديران زن در شهرداری معرفی خواهند شد و به وعده تحقق سهم ٣٠ درصدی زنان در پست های مدیریتی  شهرداری در طول مديريت خود عمل خواهم كرد.

نجفی گفت: علاوه بر انتخاب مديران زن، برای توانمندسازی زنان جهت فعاليت در سطح مديران شهرداری برنامه ريزی كرده ايم و مديران توانمند و موثر از زنان پرورش خواهيم داد.

 

اجرای دوباره یک طرح شکست خورده در تهران/ دوچرخه وسیله‌ای که به درد پایتخت نمی‌خورد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوچرخه یکی از وسایل نقلیه غیرموتوری است که از ابتدای حضورش در ایران با استقبال زیادی روبرو شد، اما با زیاد شدن وسایل نقلیه موتوری،کم کم به ورطه فراموشی سپرده شد، در صورتی که دوچرخه وسیله کاربردی است و علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود، برای سلامت فرد نیز حائز اهمیت است و شادابی را برای فرد با خود به همراه دارد و بعد از کوهنوردی و دو میدانی، بیشترین کالری را در فرد می‌سوزاند.

 

کمک نکردن شهرداری به مراسم اربعین درست نیست/ فعلا در مورد انتصاب بازنشستگان در شهرداری حرفی نمی‌زنم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب با اشاره به اقدامات شهرداری در ماه‌های محرم و صفر اظهار داشت: شهرداری در چارچوب مصوبات شورا با برنامه ریزی جامع برای بهره برداری از امکانات و ظرفیت‌هایش برای برگزاری مراسم اربعین حسینی تلاش می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به انجام اقدامات لازم برای برگزاری مراسم اربعین افزود: افراد بسیاری برای خدمت رسانی در مراسم اربعین داوطلب شده‌اند و با برنامه ریزی قبلی از این افراد استفاده خواهیم کرد.

 

ضرورت رسیدگی به مناطق جنوبی و فقیرنشین پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد علی نجفی در جلسه انتصاب شهرداران مناطق ١٢، ٤، ١٣، ٩، ٢١ و ١٥ با بیان اینکه امیدوارم در این دوره از مدیریت شهری بتوانیم برادرانه با یکدیگر همکاری کنیم، اظهار کرد: هدف مشترک همه ما خدمت به مردم و و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق این خدمت است.

نجفی با یادآوری ضرورت رسیدگی به مناطق جنوبی و فقیرنشین پایتخت بیان کرد: ما براساس شاخص‌های مختلف مناطق را ارزیابی می‌کنیم و در مناطقی که زیر شاخص‌های تعریف شده هستند، باید سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد تا فاصله‌ها از بین برود.

 

انتقاد علیخانی از انتصاب افراد بازنشسته در شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران،ری وتجریش در تذکر پیش از دستور ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوبه سال 95 در صحن علنی اظهار کرد: قانون مداری از شعارهای اصلی ما اصلاح‌طلبان است، بنابراین به آن باید ملزم باشیم.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب سال 95، بکارگیری بازنشستگان ممنوع است به جز موارد استثنا که آن هم نیاز به مجوز دارد و نباید هیچ بازنشسته‌ای به کار گرفته شود.

 

تهرانی‌ها با غصه به استقبال مهر می روند/ افزایش 30 درصدی ترافیک و هدر رفت سوخت و زمان در پایتخت

 

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با آغاز فصل پاییز و نیمه دوم سال و آغاز سال تحصیلی جدید، حجم ترافیک شهر تهران نزدیک به 30 درصد افزایش می‌یابد. هم اکنون که مهر فرا نرسیده، مردم شهر تهران هر روز صبح، عصر و شب با ترافیک سنگین در بسیاری از معابر و بزرگراه‌های اصلی شهر مواجه هستند.

 با اضافه شدن حجم 30 درصدی ترافیک در مهرماه ، به مراتب مشکلات بیشتری برای تردد و زندگی روزمره پایتخت‌نشینان ایجاد می‌شود، از این رو  باید تمام مسئولان مربوطه برای ترافیک شهری برنامه‌ریزی کرده و چاره ای برای این معضل اساسی بیندیشند.

 

جسم و روان تهران رنجور است/ شهر تهران نیاز به تغییر و تحول دارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از موزه نقشه شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران نیازمند تغییر و تحول است، اظهار داشت: بدون تردید هر شهری از جسم و کیان برخوردار است.

او افزود:اگرچه جسم و روح تهران رنجور است اما نباید از خدماتی که گذشتگان انجام دادند، غافل شویم.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح موزه نقشه شهر تهران گفت: این خدمات در آینده هم با کیفیت و بهبود محتوا ادامه خواهد داشت.

 

واکنش شهردار تهران به حضور در جلسات هیأت دولت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم بازگشایی موزه استاد علی‌اکبر صنعتی اظهار داشت: در دوره جدید شهرداری تهران توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد و علاوه‌بر افتتاح موزه امروز، فردا نیز موزه‌ای تحت عنوان نقش‌های قدیمی در پایتخت راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بودجه و رویکرد برنامه‌ها در شهرداری در جهت تقویت موضوعات فرهنگی و هنری خواهد بود و تحول در این زمینه ایجاد می‌شود.

نجفی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با قرائت سوگندنامه شهردار در شورای شهر و انتصاب 4 معاون جدید تا ظهر امروز گفت: ان‌شاءالله همه مدیران و کارکنان شهرداری، بهشتی خواهند بود و جابه‌جایی امری طبیعی است و همچنین مدیر اصلی که در یک سازمان تغییر کند، تغییرات در مدیریت با برنامه‌های جدید و با سلیقه مدیر و مطالبات مردم  صورت خواهد گرفت.

 

انتخاب مدیران شهری را از اخبار رسانه ها متوجه می شویم/ لابی گری در انتخاب مدیران منشا فساد می شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت نظری عضو شورای اسلامی تهران، ری وتجریش اظهار کرد: جالب نیست که اعضای شورا از طریق خبرگزاری‌ها انتخاب مدیران شهرداری را متوجه شوندو معتقدم باید قبل از انتخاب با ما مشورت کنند.

وی افزود: با عنایت به بند ٤ سوگندنامه‌ای که شهردار مبنی بر نظارت  قرائت کرد، باید نسبت به شورا نظر بهتری داشته باشند و قبل از انتخاب مدیران و معاونان با مامشورت کنند.

هاشمی رئیس شورای شهر تهران یاد آور شد: نجفی قصد مشورت از اعضای شورا را داشت، بنابراین هر چه سریع‌تر وقت بگیرید و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهید.

 

ساخت و ساز برج دوقلو در پاسداران متوقف شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام در تذکرات پیش از دستور پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: بر اساس اطلاعات رسیده  به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای پنجم زمینی به وسعت 3 هزار متر در منطقه 4 واقع در پاسداران، بوستان پنجم واگذار شده است.

وی افزود: این زمین به یکی از طلبکاران شهرداری که در پروژه تونل نیایش و صدر فعالیت داشته واگذار شده است و در گذشته نیز چند بار دست به دست شده بود.

 

خودرو‌های شورا مستهلک شده بود/ خودرو و تبلت برای شورا خریدیم نه اعضا

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شبهه خرید خودرو و تبلت در شورای شهر ابراز داشت: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: چنین تصمیمی در راستای هوشمند سازی گرفته شده و ابزار لازم برای این کار نیز فراهم شده. ابزار این کار هم همین تبلت‌هایی است که خریداری شده، برچسب اموال خورده و در دوره چهارساله در اختیار اعضا خواهد بود.

 

شهردار باید به مردم پاسخگو باشد، نه احزاب سیاسی/ شهرداران جدید مناطق کاردان و لایق هستند

محسن پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با انتصابات اخیر شهردار تهران و نقدهای وارده به آن اظهار کرد: همیشه همه شهرداران تهران از خود بدنه شهرداری معاونان، مدیران و شهرداران مناطق را انتخاب می‌کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: اگر با دقت به دوران‌های مختلف مدیریت شهری افرادی از جمله ملک مدنی، کرباسچی و احمدی نژاد و حتی قالیباف توجه کنید، متوجه می‌شوید که همه افراد صاحب مسئولیت در دوره مدیریت هر کدام از این شهرداران در ادوار گذشته هم مدیر بوده‌اند و فعالیت می کردند، در نتیجه این موضوع مختص نجفی نیست.

 

اداره 2 کلانشهر با یک شهردار!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از تغییر شورای شهر اصفهان، اعضای جدید تصمیم به تغییر مهدی جمالی نژاد، شهردار این شهر گرفتند و قدرت الله نوروزی را جایگزین او کردند.

از طرفی نیز شورای شهر یزد با توجه به عملکرد مطلوب جمالی نژاد در یزد، تصمیم گرفت تا وی را به عنوان شهردار جدید این کلان شهر برگزیند.

از آنجا که صدور حکم شهرداران کلانشهرها توسط وزارت کشور صادر و ابلاغ می شود، حکم جمالی نژاد برای یزد و نوروزی برای اصفهان همان زمان صادر نشد تا شوراهای این شهرها دست به انتخاب سرپرست برای شهرداری خود بزنند.

 

انتظارمان این بود در جریان انتصابات شهردار قرار بگیریم

افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتقاد های اعضای شورای شهر به انتصابات اخیر نجفی در شهرداری تهران اظهار داشت:شهردار اختیار دارد که معاونان و تیم کاری خود را از بین افرادی که می تواند با آنها تعامل داشته باشد، انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه  اعتراض اعضای شورای شهر در مورد انتصابات شهردار در دو موضوع خلاصه می شود، گفت: یکی از مواردی که اعضای شورا به آن اعتراض داشتند، بکارگیری افراد بازنشسته در شهرداری است، همچنین برخی از اعضای شورا انتظار داشتند در جریان انتصاب برخی از گزینه های مهم شهرداری مانند انتصاب معاونان قرار بگیرند که در انتخاب چهار معاون شهردار این گفتگو ها با اعضای شورا کمتر انجام شد.

وی بیان کرد: برخی از اعضای شورا در جریان انتخاب معاونان قرار داشتند، اما مسایل در جلسه عمومی که تمام اعضای شورا و شهردار حضور داشته باشند، مطرح نشده بود.

 

تعطیلی خط ۸ مترو در روز پایانی شهریور/ ایستگاه شاهد پذیرش مسافر ندارد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد روز جمعه 31 شهریور به منظور حفظ نظم و امنیت در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح که در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، قطارهای خط یک مترو تهران از ابتدای صبح تا پایان مراسم در ایستگاه مترو شاهد توقف ندارند.

 

بخشنامه شهردار تهران برای مقابله با فساد در شهرداری/ صدور هرگونه هولوگرام جدید ممنوع شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بخشنامه محمدعلی نجفی شهردار تهران آمده است: «به منظور رفع ابهامات و اشکالاتی که در ارتباط با صدور و کارسازی هولوگرام‌های مربوط به عوارض ساختمانی در مناطق مختلف ایجاد شده و در جهت مدیریت بهینه درآمدها و منابع نفتی از تاریخ ابلاغ این بخشنامه تمامی واحدهای ذی‌ربط موظف به رعایت موارد زیر هستند:

1 – صدور هرگونه هولوگرام جدید تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

2 – هولوگرام‌های صادر شده از قبل از تاریخ این بخشنامه در کمیته‌ای که در سازمان املاک و مستغلات تشکیل می‌شود، بررسی و پس از راستی آزمایی و تایید قابل اقدام خواهد بود و مناطق شهرداری حق قبول هولوگرام‌های تایید شده را ندارند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار مدیریت شهری در شهریور 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.