سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سارکوزی: شواهدی برای اثبات اتهامات علیه من وجود ندارد

رئیس جمهور اسبق فرانسه با اشاره به فقدان شواهد برای اثبات فساد مالی‌اش، این اتهامات را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکولا سارکوزی»، رئیس جمهور اسبق فرانسه در بیانیه خود در دادگاه گفت شواهد کافی برای اثبات اتهام فساد مالی علیه او و دریافت پول از «معمر قذافی»، رهبر دیکتاتور لیبی، برای کمک مالی به ستاد انتخاباتی‌اش در سال 2007 وجود ندارد.

این سیاستمدار 63 ساله صبح روز بعد از شرکت در یکی از بزرگ‌ترین دادگاه‌های رسوایی فرانسه در سال‌های اخیر گفت زندگی او پس از شروع این اتهامات در سال 2011 تا کنون مانند جهنم بوده است.

وی از دادگاه خواستار این است که به جای مظنون با او مانند یک شاهد رفتار شود و گفت این اتهامات توسط قذافی دیکتاتور و باند او صورت گرفته است.

سارکوزی در بیانیه خود گفت: «در طول 24 ساعت بازداشتم، من با تمام توانم تلاش کردم تا نشان دهم شواهدی برای اثبات این اتهامات وجود ندارد.»

رئیس جمهور سابق فرانسه در ادامه اضافه کرد: «من بدون هیچ مدرک روشنی و تنها از طریق حرف‌های قذافی، پسرش، برادرزاده‌اش، پسر عمویش، سخنگویش و نخست وزیر سابق‌اش متهم شدم.»

در بهار سال ۲۰۱۲، رسوایی مالی علیه رئیس‌جمهور سابق فرانسه مطرح شد مبنی بر اینکه سارکوزی از «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی، کمک مالی دریافت کرده است. در آن گزارش‌ها آمده بود لیبی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ فرانسه، مبلغی معادل ۵۰ میلیون یورو به کمپین انتخاباتی سارکوزی کمک کرده است.

بازپر‌س‌ها همچنین سارکوزی را به دریافت رشوه، سوء استفاده از جایگاه خود برای اهداف شخصی و پنهان کردن مسئله مربوط به نقض اسرار دولتی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

ادعای سارکوزی مبنی بر عدم دریافت کمک مالی از قذافی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.