سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز در مسجدسلیمان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجدسلیمان گفت: ویژه برنامه‌های ایام نوروز در این شهرستان از امروز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود سلطانی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجدسلیمان با اشاره به نوروزگاه در این شهرستان بیان داشت: جشنواره نوروزگاه از ساعت ۱۵ امروز در شهر مسجدسلیمان شروع و تا عصر نیز ادامه دارد؛ در این جشنواره برنامه های فرهنگی و طنز بسیاری اجرا می شود.

وی افزود: از جمله برنامه های این نوروزگاه شاهنامه خوانی به زبان بختیاری، برگزاری ساز محلی و همچنین چوب بازی محلی به صورت نمادین است.

سلطانی عنوان کرد: در سطح شهرستان بین ۱۳ الی ۱۴ همایش نوروزی برگزار می شود که تقریبا روزی یک جشنواره و همایش نوروزی یا بعضا تا 2 الی 3 جشنواره به صورت همزمان در یک روز برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: البته بسیاری از این جشنواره ها به صورت خودجوش از سوی مردم با همکاری تشکل های مردم نهاد برگزار و میراث فرهنگی فقط بُعد نظارتی کار را برعهده دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجدسلیمان بیان کرد: فقط جشن نوروزگاه امروز با همکاری شهرداری و میراث برگزار می شود ولی سایر جشنواره ها از سوی تشکل های مردمی برپا و هیچ هزینه ای هم برای دولت دربر ندارد.

 انتهای پیام/م

اجرای نوروزگاه در شهر اولین ها

 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.