البته نوع رانندگی افراد نکته ای است که در زمان تعویض کلاچ باید به آن دقت کرد، زیرا اگر فردی پیوسته در حال مسافرت و یا در مسیرهای برون شهری تردد کند زمان تعویض صفحه کلاچ خودروی وی نسبت به افرادی که در داخل شهر تردد می کند متفاوت خواهد بود.
۱ – یکی از نشانههای زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما خودرو را در دنده یک گذاشته ایم و کلاچ را رها میکنیم، اگر موتور و اتاق خودرو به لرزه افتد یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.
۲ – شاید پیش آمده باشد که نزد تعمیرکاری بروید و از وی بخواهید تا صفحه کلاچ شما را تست کند!
خب وی دوری با خودرو میزند و به شما میگوید ، آیا تا به حال به این نکته فکر کردهاید که تعمیرکار چگونه متوجه زمان تعویض دیسک و صفحه می شود؟
زمانی که اتومبیل در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها میکنیم، اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است.
اما اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است؛ به همین سادگی!
۳- اگر در سر بالایی نیمه شدید، نیاز به تعویض دنده به شمارههای سنگین بسیار مشهود باشد، نشانهای برای تعویض صفحه کلاچ است.
۴- شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که پشت فرمان متوجه شوید، اتومبیلتان بیش از حد معمول گاز میخورد اما حرکت و شتاب خوبی ندارد!
خب درست است، باید دست به جیب شوید!
۵- گاه پیش میآید که دندههای خودرو، خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق میافتد. این مشکل در ترافیکهای سنگین نیز به وضوح مشاهده میشود.
همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، بسته به نوع رانندگی میتوان تمامی این موارد را زودتر و یا دیرتر از حد استاندارد عمر مفید یک خودرو مشاهده کرد، اما تجربه در خودروهای ایرانی با وضعیت ترافیک امروزی کمتر از ۴۵ هزار کیلومترنخواهد بود، پس می توانید با یک رانندگی معقول و کم شتاب تا ۷۰ هزار کیلومتر عمر کلاچ خود را افزایش دهیم.
گردآوری: کارشناس خودرو و charkhan
انتهای پیام/
ماشین من وانت پیکانه.تازگیها درحین رانندگی و سرعت 60به بالا لرزشی تو بدنه رو احساس میکنم.و دیگه اینکه موقع تعویض دنده بعد از سرعتگیر ها (به دنده 2)یه صدای ضربه کوچکی میشنوم..نقص ماشین از کجاس.