سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهستان کارواندر قطب مهم گردشگری در خاش

چشم انداز‌های طبیعی دهستان کارواندر بخش مرکزی خاش همه ساله پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ظرفیت‌های گردشگری، آبشارها، شالیزار‌ها و نخلستان‌ها در کنار جویبار‌های زلال آب به عنوان موهبتی الهی و مجذوب کننده، در فصول مختلف سال اوقات خوشی را برای مسافران در کارواندر خاش فراهم کرده است.

مجتمع گردشگری دهیاری کارواندر همجوار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزار‌ها و نخل‌های سربه فلک کشیده با امکاناتی مانند آلاچیق، استراحتگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فرصت ارزشمندی را برای گردشگران برای گذران اوقاتی خوش ایجاد کرده است.

شرایط مساعد آب و هوایی، وجود کوه ها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت‌های زیبا و دیدنی منطقه کارواندر خاش زمینه را برای رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی و خوراکی فراهم کرده است.

این منطقه با پوشش گیاهی بکر، محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری است.

دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی خاش، قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی این شهرستان است.

مردم این منطقه همه ساله با برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع مانند موسیقی سنتی، پخت غذا‌های محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مواد غذایی و گیاهان دارویی به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند.

حضور هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی و اجرای زنده موسیقی محلی و پخت غذا همراه با نمایش پوشش قوم اصیل بلوچ از ویژگی‌های برجسته برنامه‌های فرهنگی در این منطقه است.

زنان و مردان روستایی در این منطقه با اصالت، نجابت و فرهنگ غنی خود هویت و ویژگی‌های ممتاز مهمان نوازی شان را به نمایش می‌گذارند.

 ارتفاعات سیاه بند، گل فشان طبیعی پیرگل، رودخانه ها، نخلستان‌های کارواندر در کنار آبشار‌ها و مهمان نوازی‌های مردم فرصتی ارزشمند را برای حضور هموطنان فراهم کرده است.

شجاعی بخشدار مرکزی خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مردم دهستان کارواندر همگام با سایر مردم این شهرستان همه ساله در آستانه سال نو با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شامل موسیقی و بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر، نمایشگاه آثار دستی و غذا‌های بومی و محلی از هموطنان ایرانی به زیبایی استقبال می‌کنند.

مجتبی شجاعی افزود: ده‌ها عنوان برنامه و جشنواره فرهنگی برای استقبال از مهمانان نوروزی تدارک دیده شده که امیدواریم بتوانیم رضایت مسافران و مردم را جلب کنیم.

دهستان کارواندر با جذابیت‌های خاص و مردم خون گرم و مهمان نواز همه سال i. میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی است.

 وجود آبشارها، رودخانه، ارتفاعات و نخلستان‌ها و مزارع باقلا در دهستان کارواندر برای مسافران نوروزی لحظاتی خوش و ماندگاری را ثبت می‌کند.

انتهای پیام/ع

دیدنی های خاش 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.