سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان نشست غیررسمی نمایندگان کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا در فنلاند

وزارت خارجه فنلاند اعلام کرد گفتگو‌های غیر رسمی میان نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی امروز به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد گفتگوهای غیر رسمی میان نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی امروز (چهارشنبه) به پایان رسید.

هجده نماینده از سه کشور از جمله چو کانگ ایل، معاون مدیر کل امور آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره شمالی، اوایل این هفته برای شرکت در نشستی مشترک وارد فنلاند شدند. این نشست پس از چندین رویارویی دیپلماتیک و در آستانه نشست مشترک احتمالی میان مقامات آمریکا و کره شمالی برگزار شد.

کیمو لاهدویرتا (Kimmo Lahdevirta) یکی از مدیران کل وزارت خارجه فنلاند روبروی یکی از ساختمان‌های متعلق به دولت این کشور که فرستادگان سه طرف به مدت دو روز در آن حضور داشتند، به خبرنگاران گفت «این نشست یکی از چندین مجموعه نشست های سال های اخیر بود که هدف از آنها بررسی رویکردها به اعتمادسازی متقابل و کاهش تنش ها در شبه جزیره کره است. شرکت کنندگان در نشست کنونی به تبادل سازنده دیدگاه ها در فضایی مثبت و امیدوار کننده پرداختند». وی از اظهارنظر درباره دستور کار این نشست سه جانبه خودداری کرد؛ اما گفت ناظرانی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور داشتند. تیمو سوینی (Timo Soini) وزیر امور خارجه فنلاند روز سه شنبه گفته بود موضوع خلع سلاح هسته ای کره شمالی در دستورکار این نشست قرار ندارد.

وزرای امور خارجه کره شمالی و سوئد هفته گذشته، گفتگوهایی سه روزه به منظور آماده سازی های اولیه برای دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، داشتند.
انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.