سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القدس العربی: نقشه امارات برای به قدرت رساندن پسر معمر قذافی در لیبی

القدس العربی نوشت امارات در تلاش است فرزند دیکتاتور سابق لیبی را در این کشور به قدرت برساند؛ نقشه‌ای که با استقبال آمریکا همراه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت نامزدی سیف الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در لیبی رسما اعلام شد تا آنچه منابع رسانه ای چند ماه قبل درباره نقشه امارات برای بازگرداندن او به قدرت اعلام کرده بودند، تایید شود؛ نقشه ای که با استقبال آمریکا همراه است. رسانه های امارات نیز خبر نامزدی سیف الاسلام را به طور گسترده بازتاب داده اند.

با آن که فرزند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی طبق معمول از طریق یکی از سخنگویان خود خبر نامزدی اش را اعلام کرد،‌ بیانیه کوتاه او حامل پیام هایی برای داخل و خارج بود؛ چنان که طرح نجات لیبی را مطرح کرده است که بازتولید همان طرحی است که سیف الاسلام بیش از ده سال قبل ارائه کرده بود. او از این طریق می خواسته قبایل لیبی را که هنوز طرفدار پدرش هستند، قانع کند که سناریوی معمر قذافی در لباس دمکراتیک و جدیدی تکرار خواهد شد، سناریویی که از حمایت نامحدود شخصیت های وابسته به ابوظبی از ژنرال خلیفه حفتر گرفته تا عارف النایض سفیر سابق، برخوردار است. سیف الاسلام همچنین با طرح موضوع «کینه صلیبی» علیه اسلام، احساسات اسلام‌گرایان را تحریک و تونس را برای اعلام نامزدی خود انتخاب کرد تا وانمود کند کشورهای همسایه از او حمایت می کنند. او در مجموع می کوشد جامعه بین الملل را قانع کند که مناسب ترین فرد برای این ماموریت است.

یک روزنامه چاپ آفریقای جنوبی چند ماه قبل درباره توافق محرمانه بین امارات و سیف الاسلام گزارشی مفصل نوشت. در این گزارش آمده بود که امارات قصد دارد با حمایت آمریکا سیف الاسلام را به شرط تقسیم قدرت با ژنرال خلیفه حفتر، به قدرت برساند. واشنگتن و ابوظبی در تلاشند طرف های سیاسی و قبایل لیبی را به این طرح راضی و جامعه بین الملل و به ویژه دادگاه‌های کیفری بین المللی را به ضرورت توقف پیگرد قضایی سیف الاسلام و دادن فرصت دوباره به او برای بازگرداندن ثبات به لیبی قانع کنند. به این ترتیب مشخص می شود چرا ابوظبی پول زیادی برای قانع کردن گردان «ابوبکر صدیق» هزینه کرد تا سیف الاسلام را که در شهر الزنتان محبوس بود، نجات دهد.
انتهای پیام/

نقشه امارات برای به قدرت رساندن سیف الاسلام قذافی در لیبی

برچسب ها: امارات ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.