سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛

اجرای برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز حساس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت:اجرای برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت صبح امروز ضمن تبریک سال نو، در بازدید از روند ارائه خدمات بهداشتی و درمان شهرستان‌های جنوب کرمان در نخستین روز سال ۹۷ گفت: با توجه به ضرورت اجرای برنامه سلامت نوروزی و به منظور آمادگی در راستای ارائه خدمات مرتبط با کنترل عوامل محیطی در ایام تعطیلات نوروز و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های واگیر دار اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی، از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط از ۸ صبح تا ۸ شب (در صورت ضرورت تا ۲۴) در ساعات اداری و غیر اداری و روز‌های تعطیل همزمان با سراسر کشور در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اجرا می‌شود.

قاسم زاده گفت: به طور متوسط ۱۵ اکیپ بازرسی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه در روز که تعداد پرسنل فعال در هر اکیپ نظارتی معاونت بهداشتی در طول اجرای برنامه شش نفر است (۶۵ کارشناس) در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اکیپ‌های بازرسی ملبس به یونیفرم بهداشت ۱۹۰ بوده و برچسب تحت عنوان اجرای مانور سلامت نوروزی بر روی تمامی خودرو‌ها نصب شده است، شماره تلفن تماس مستقیم با ستاد ۰۳۴۴۳۲۶۶۰۱۳ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آغاز فعالیت کمپ‌های نوروزی اورژانس ۱۱۵ از ۲۵ اسفند ۹۶ گفت: ۳۲ پایگاه فعال در منطقه داریم و شش کمپ نوروزی در کنار پایگاه‌های دائمی در راستای ارتقای خدمات در تعطیلات نوروزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: امروز ضمن دیدار با همکاران مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه و تبریک سال نو از نزدیک بر ارائه خدمات بهداشت و درمان در ایام تعطیلات به مراجعه کنندگان به ویژه میهمانان نوروزی بازدید داشتیم، هر چند که برای رقم زدن تعطیلاتی خوش مردم باید مسائل بهداشتی و ایمنی را به صورت ویژه رعایت کنند ما هم تلاش خود را در زمینه ارائه خدمات مناسب مضاعف نموده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: کارشناسان بهداشت نظارتی خوبی بر بخش‌های مرتبط با سلامت مردم در ایام تعطیلات دارند، اما خوب است که مردم هم توجه به رعایت بهداشت داشته باشند و هم در صورت مشاهده تخلف موارد را به کارشناسان بهداشتی دانشگاه اطلاع دهند.
انتهای پیام/ح

نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برمسائل بهداشتی درنوروز

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.