سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزانه گیری بیش از ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مازندران

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خزانه‌گیری ۶۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از شالیزار‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ابراهیم قربان‌نژاد رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون خزانه‌گیری و ۳۰ هزار و ۱۵۵ هکتار عملیات بذرپاشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی و کاهش دما در استان سبب تاخیر در عملیات بذرپاشی می‌شود، افزود: ۱۳۸ هزار و ۲۸۱ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان با احتساب کشت دوم شخم و شیار شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کارگزاران شهرستان‌ها حدود ۴۵۶ تن انواع بذور گواهی شده شامل فجر، شیرودی، ندا و طارم هاشمی تاکنون خریداری کردند و به شهرستان‌ها حمل شد.

قربان‌نژاد افزود: مراکز خدمات این بذر‌های گواهی شده را بر اساس حواله صادره بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۴۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۳۳۱ نمونه خاک‌برداری برای توصیه کودی به آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی ارسال شده است.

قربان‌نژاد افزود: با توجه به آغاز خرید توافقی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی قیمت برنج با اندکی تغییر نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس گزارش مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی قیمت برنج ارقام محلی ۹ هزار و ۸۸۰ تومان، بینام ۹ هزار و ۶۷۷ تومان، شیرودی ۵ هزار و ۳۰۰ تومان، ندا ۵ هزار و ۵۵۰ تومان، فجر ۷ هزار و ۱۸۸ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز خرید در شهرستان‌های نکا، بابل، فریدونکنار و آمل آماده خرید برنج پرمحصول و محلی از کشاورزان هستند، افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج سفید پارسال از سوی کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شده است.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس گزارش شرکت غله و خدمات بازرگانی همه مطالبات کشاورزان در مرحله اول به حساب کشاورزان واریز شد.

انتهای پیام/آ

خزانه گیری زمین‌های شالیزاری در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.