سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودداری از خرید مرغ زنده در لرستان

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان گفت: از شهروندان و همچنان مهمان نوروزی درخواست می‌شود از خرید هرگونه مرغ زنده اکیدا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عزیزاله نورالهی رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با بیان آخرین اطلاعات در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لرستان، اظهار کرد: طی ۶ ماهه دوم سال ۹۶ پنج کانون بیماری در استان شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین کانون آلوده استان در یکی از بخش‌های مرکزی الیگودرز بود که طی عملیاتی ۵۰۰ قطعه پرنده در این کانون معدوم و مدفون شد.

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار قطعه پرنده آلوده به آنفلوانزای پرندگان در استان معدوم و مدفون شده، بیان داشت: در ایام نوروز اکیپ‌ها همچنان فعال بوده و به محض رویت و یا گزارشی مبنی بر شیوع آلودگی اقدامات معدوم‌سازی را انجام می‌دهند.

نورالهی تصریح کرد: از شهروندان و همچنان مهمانان نوروزی درخواست می‌شود از خرید هرگونه مرغ زنده خودداری کرده و نسبت به مصرف تخم‌مرغ‌های محلی پرهیز نمایند.

وی همچنین از آلودگی احتمالی جوجه‌های رنگی به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان خبر داد و گفت: توصیه اکید می‌شود از خرید و نگهداری هرگونه جوجه رنگی در منزل خودداری شود.

انتهای پیام/م

از خرید مرغ زنده خودداری شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.