سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد نقش تحریم‌ها در آوردن کره شمالی به پای میز مذاکره

خبرگزاری رسمی کره شمالی ادعا‌ها درباره نقش تحریم‌های بین‌المللی در آمدن پیونگ‌یانگ به پای میز مذاکره با آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی هر گونه ادعایی را مبنی بر اینکه تحریم‌ها، پیونگ‌یانگ را مجبور کرد به پای میز مذاکره بیاید تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی با شکستن سکوت در مورد شکستن یخ روابط با واشنگتن و سئول اعلام کرد این کشور در حال پیش بردن ابتکار صلح است و هر گونه اظهار نظر درمورد اینکه تحریم‌ها باعث شد پیونگ‌یانگ به پای میز مذاکرات باز گردد را تکذیب کرد.

خبرگزاری کره شمالی در این سرمقاله که اواخر سه‌شنبه منتشر شد بدون اشاره مستقیم به مسئله نشست‌های برنامه‌ریزی شده با آمریکا و کره جنوبی به این مسئله اشاره کرد که «فضایی عالی برای آشتی» با سئول و «یک نشانه تغییر» با آمریکا دیده می‌شود.

در این سرمقاله آمده است اقدامات اخیر پیونگ‌یانگ از موضع قدرت است نه از موضع ضعف، حتی با اینکه این کشور با فشار‌های بین‌المللی و تحریم‌های اقتصادی بر سر برنامه تسلیحات اتمی خود روبرو است.

سرمقاله خبرگزاری رسمی کره شمالی در شرایطی منتشر می‌شود که بعد از یک دوره تنش‌های فزاینده در شبه‌جزیره کره اخیرا روند آشتی راه افتاده است.

به نوشته فرانس‌پرس، اما در حالی که دیپلمات‌ها در حال برنامه‌ریزی دو نشست پیشنهادی برای برگزاری گفتگو‌ها میان دو کره و به دنبال آن دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هستند، سکوت این کشور درباره موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

 

انتهای پیام/

تکذیب نقش تحریم‌ها در مذاکره احتمالی آمریکا و کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.