سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید تب سنج‌ دیجیتال

انواع تب سنج‌های دیجیتال با روش‌های سنجش از طریق دهان، زیر بغل، پیشانی و همچنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون مادون قرمز، تماسی و بدون تماس در بازار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه تب سنج‌های دیجیتال و مادون قرمز جای تب سنج‌های قدیمی و جیوه‌ای را در بین مردم گرفته اند و تقریبا از پزشکان تا مصرف کنندگان خانگی ترجیح می‌دهند از تب سنج‌های دیجیتال استفاده کنند.

انواع تب سنج‌های دیجیتال با روش‌های سنجش از طریق دهان، زیر بغل، پیشانی و همچنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون مادون قرمز، تماسی و بدون تماس در بازار وجود دارد.

تب سنج‌های دیجیتالی دارای طیف متنوعی از کاربرد مانند اندازه گیری دمای محیط، تب، مواد غذایی، آب حمام و دمای نقاط مختلف بدن هستند.

برخی از ویژگی تب سنج‌های دیجیتال که پیش از خرید باید بدانید:

تب سنج‌های دهانی:

این تب سنج‌ها را هم در دهان و هم در زیربغل می‌توان قرار دارد و به دلیل ارزان بودن قیمت، تبسنج‌های مناسبی هستند.

با اینکه این تب سنج‌ها یکی از دقیق‌ترین تب‌سنج‌ها در کلاس خود هستند، به دلیل بالا بودن زمان اعلام نتیجه، استفاده کردن از این تب سنج‌ها برای کودکانی که تحرک زیادی دارند، دشوار است.

معمولا در تمامی مدل‌های این تب سنج‌ها، هشداردهنده وجود تب موجود است. ولی برای دریافت نتیجه صحیح تب‌سنج را در محل مورد نظر ۳ تا ۴ دقیقه نگه دارید.

اندازه گیری تب از طریق گوش:

یکی دیگر از قابل اطمینان‌ترین روش‌های اندازه گیری تب، استفاده از دستگاه‌های تب سنج از طریق گوش است. این تب سنج‌ها توسط بسیاری از پزشکان و مراکز درمانه مورد استفاده قرار می گیرند.

این تب سنج‌ها در ۱ تا ۲ ثانیه مقدار دما را نشان می‌دهند. با این حال استفاده از این تب‌سنج‌ها برای کودکانی که در خواب هستند، به دلیل ایجاد تماس با کودک و احتمال ایجاد مزاحمت و نیازبه شستشوی مرتب قسمت پروب تب سنج کمی دشوار است.

تب سنج‌های بدون تماس (لیزری):

تب سنج‌های لیزری به دلیل کاربرد و تکنولوژی به کار برده شده در آنها از طرفداران زیادی برخور دار هستند.

خصوصا در زمانی که کودک تحرک زیادی دارد و یا به دلیل بیماری تحمل استفاده از تب سنج‌های از طریق گوش را ندارد بسیار پرکاربرد است.

همچنین به دلیل بدون تماس بودن این تب سنج لیزری استفاده از آنها بسیار بهداشتی است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.