وی از محور قزوین -رشت بعنوان پرحجمترین جاده کشور نام برد و افزود: بیشترین تصادفات در نزدیکی مقاصد صورت گرفته است و این بدلیل خستگی ناشی از رانندگی است.
با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوسهای بین شهری گفت: هموطنان از حمل و نقل عمومی نیز استفاده میکنند و امسال اتوبوسهای بین شهری به سامانه پایش هموشمند مجهز شده اند.
وی این سامانه را وسیلهای برای تشخیص رفتار ترافیکی و رانندگی راننده گان است.رئیس پلیس راهور ناجا از بهبود کنترل حمل و نقل عمومی یاد کرد و گفت: در حال حاضر شماره پلاک خودرو در داخل اتوبوسها نصب شده است و در صورت لزوم سرنشینان میتوانند شماره پلاک خودرو را به شماره ۱۱۰ پلیس ارسال کنند.
سردار با اشاره به کنترل فنی اتوبوسها در بین راه توسط پلیس را افزود: ۲۳ درصد جانباختگان تصادفات جادهای ناشی از عجله و شتاب در رانندگی است.
سردارمهری گفت: عدم توجه به جلو و خواب آلودگی مهمترین عوامل ایجاد تصادف است.
وی همکاری سرنشینان را در جلوگیری از تصادفات موثر دانست و افزود رعایت مقررات مانند بستن کمر بند ایمنی، استراحت بین راهی و رانندگی در کاهش تصادفات خطرناک موثر دانست.
رئیس پلیس راهور ناجا رفتار رانندگی، ایمنی خودرو و نقاط حادثه خیز از عوامل موثر در تصادفات جادهای است.
او گفت: ۷۳ درصد حادثههای خطرناک منجر به فوت، در جادهها صورت میگیرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جادهای در کشورما ۹۰ درصد حمل بار و مسافر در جاده های کشور انجام میشود.
عبدالهاشم حسننیا گفت: مردم ایران دو نوع گرایش دارند، گروهی راغب هستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، که ۷۰ هزار دستگاه ماشین و اتوبوس وجود دارد که این کار را انجام میدهد.
در طی چهار روز گذشته ۲ میلیون نفر با حدود ۲۰۰ نفر سفر در جادههای کشور با حمل ونقل عمومی آغاز شده است و پیش بینی میشود در تعطیلات حدود ۸ میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند.
او گفت: ۱۱۷ هزار راننده در غالب ۲ هزار و پانصد شرکت تعاونی فعالیت دارند که ۳ ارگان بر اعمال این رانندهها نظارت دارند.
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جادهای افزود: پلیس راهور با نصب ۱۲۰۰ دوربین ثبت تخلف در راههای شریانی را در کنترل دارد و دیگری همکاران راهداری و حمل و نقل که بصورت نامحسوس در ایام مختلف با پلیس همکاری دارند و خود شرکتهای تعاونی هم نظارت میکنند.
حسن نیا گفت: قطعا کنترل ۱۱۷ هزار راننده آسانتر از ۵ میلیون راننده است و حال اینکه اتوبوسها مسیر مشخصی دارند و خودروهای شخصی اینگونه نیستند.
او گفت: حدود ۱۵۰۰ نقطه محل حادثه خیز در جادهها شناسایی شده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم با طرح هندسی کار اساسی در این اماکن صورت بگیرد.
پیرحسین کولیوند گفت: در برخی از نقاط مختلف جهان آمار فوتی در بین راه ندارند، چون قبل از انتقال وی به مراکز درمانی وضعیت سنجی میکنند، اما در کشور ما ممکن است در بین راه حادثه دیده فوت کند و این امر به دلیل عدم رسیدگی اورژانس نیست بلکه ادامه درمان تا آخرین لحظه حیات است.
منبع:شبکه خبر
انتهای پیام/