سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ساخت زیور آلاتی زیبا در تعطیلات با لوازم جواهرسازی + تصاویر

یکی از سرگرمی‌های زیبا و جالب در ایام عید که حتی می‌تواند منبع درآمد برای افراد باشد تهیه زیورآلات با سنگ‌های زینتی و وسایلی از این دست است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برای چیره شدن در  حوزه جواهر سازی ابتدا باید هنر ساخت زیور آلات مختلف را یاد بگیرید و به تدریج می‌توانید به انجام کار‌های ظریف‌تر بپردازید و حتی از این راه به درآمد زایی هم بپردازید.


زیور آلات انواع مختلفی دارند و با وسایل متنوعی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد، ساخت این نوع وسایل زینتی به کمی صبر و حوصله و دقت در ساخت در کنار استفاده از وسایل اولیه مناسب بستگی دارد.

برای تهیه زیور آلاتی همچون دستنبد، انگشتر، گوشواره و گردنبند ابتدا باید یک طرح اولیه داشته باشید، این طرح می‌تواند کپی از یک طرح اصلی باشد یا حتی طرح ابداعی شما که باید برروی کاغذ آن را طراحی کنید.


رنگ، ابعاد و جنس مواد اولیه‌ای که می‌خواهید با آن به ساخت زیور آلات بپردازید را مشخص کنید، بسیاری از فروشگاه‌ها و حتی سایت‌های اینترنتی به کار فروش مواد اولیه برای ساخت زیور آلات می‌پردازند و حتی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند، اگر می‌خواهید به شکل حرفه‌ای به ساخت زیور آلات بپردازید می‌توانید از راهنمایی و شرکت در این گونه کلاس‌ها بهره‌مند شوید.

دقت در طرح ها، عکس ها، بازدید از نمایشگاه‌ها و مواردی از این دست می‌تواند ایده خوبی برای ساخت زیور آلات در اختیار شما قرار دهد.


برای ساخت زیور آلات به وسایلی همچون سیم‌های فلزی نازک، زنجیره از فلز سیم چین، حلقه فلزی، سنگ‌های زینتی، مهره، نخ، ماده شیمیایی رزین، چوب، پلاستیک و مواردی از این دست نیاز دارید.


برای تهیه یک زنجیره ساده از سنگ‌های گرد و صیقلی استفاده کنید و آن‌ها را بنا بر ترکیب رنگی مورد علاقه خود در زنجیر قرار دهید، دو طرف زنجیر ساده باید حلقه و گیره قرار داده شود تا بتوانید زنجیر را به دور گردن خود بیندازید.‌


می‌توانید با صرف وقت و حوصله از سنگ‌ها و نگین‌های مختلف، مهره‌ها و زنجیر‌های با اشکال مختلف استفاده کنید.


یکی از وسایلی که در تهیه زیور آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماده رزین، نوعی صمغ بدون رنگ است که برای حجم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ می‌توانید داخل یک حلقه انگشتری خام یک گلبرگ گل یا هر شی کوچک تزیینی را قرار دهید و سپس با ماده رزین در چند مرحله به حجم سازی بپردازید.


همچنین می‌توانید از فلز‌های گران قیمت و تزئینی برای ساخت گردنبند مورد علاقه خود استفاده کنید، از جمله سنگ‌های گران قیمت می‌توان الماس، یاقوت کبود، زمرد، آهتی، اوپال و توپال را نام برد.


برخی افراد دارای حساسیت به برخی فلز‌ها هستند که می‌تواند سبب بروز مشکل‌هایی در آنها همچون قرمزی، خارش پوست بدن، تورم و التهاب شود که توصیه می‌شود این دسته از افراد تنها از جواهرات ساخته شده از طلا و سایر فلزات گران بها استفاده کنند.

منبع:Wikihow

انتهای پیام/

چگونه در ایام نوروز سرگرم شویم؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.