سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور گواهی ارگانیک برای ۴۰ هکتار از باغات طارم سفلی

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۴۰ هکتار از باغات زیتون و انار طارم سفلی برند ارگانیک دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا نوروزیان کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان، استفاده نکردن از سموم و کود‌های شیمیایی را علت صدور برند ارگانیک برای این باغات، بیان کرد.

نوروزیان اضافه کرد: برای این میزان اراضی کشاورزی با برند محصولات ارگانیک، گواهینامه Iso یازده هزار صادر شده است که این گواهینامه تنها برند ارگانیگ محصولات کشاورزی ایران است.

وی گفت : در تولید محصولات ارگانیک همه مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ هستند و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف کش‌ها، قارچ کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هکتار از باغات انگور در استان بصورت ارگانیک محصول تولید می‌کنند که از این باغات سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن کشمش به کشور‌های اروپا صادر می‌شود.

نوروزیان افزود: وجودمحصولاتی همچون؛ پسته، ذغال اخته، فندق، گردو، زیتون، انار، بادام و گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران قابلیت شناسنامه دار شدن و اخذ گواهینامه ارگانیک ایران از اتحادیه اروپا را دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مزرعه زعفران در روستای اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان با داشتن ۷ هکتار زعفران در دوران گذار مراحل ارگانیک قرار کرفته است.

انتهای پیام/

صدور برند ارگانیک برای ۴۰ هکتار از باغات زیتون قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.