سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نوروز؛ فرصتی برای بهتر شدن/ برای فرج حضرت ولی عصر (عج) دعا كنيم

حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی گفت: خدا این نوید را می‌دهد که اگر ما بخواهیم، او محول الحال است و حال ما را به احسن الحال تغییر می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه انسان همیشه در زندگی به دنبال تجربه کردن حالات بهتر است، گفت: همیشه‌ دنبال شمه‌ای می‌گردیم که در آن نو شدن‌ها را برای خود رقم بزنیم؛ نو شدن طبیعت فرصت زیبایی است، فرصت زیبای تغییر حال زمین و زمان به لحاظ فیزیکی. زمانی است که خداوند آن را محترم شمرده است و برای ما آن لحظات نوید بهتر شدن می‌دهند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما موقعیت‌های مختلفی در طول سال داریم اما همین که زمین و زمان زنده می‌شود، قلب‌های ما نیز می‌تواند زنده شود. انسان با زنده شدن طبیعت قلب خود را منقلب می کند و زنگارهایی که روی محل درک و فهم او نشسته، می زدايد.

وی افزود: حال ما در سال گذشته ممکن است خراب شده باشد؛ به طور مثال در ابعاد اجتماعی حوادث ناگواری اتفاق افتاد اما خدا این نوید را می‌دهد که اگر ما بخواهیم او محول الحال است و حال ما را به احسن الحال تغییر می‌دهد و این فرصت را باید غنیمت شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی، در ادامه گفت: نوروز، می‌تواند نقطه شروعی باشد برای اتفاقات بهتر. اینکه می‌گوییم خداوند به بهترین حالت می‌تواند حال ما را تغییر دهد، یک تلاقی زیبا هم دارد با احادیثی که ما نسبت به نوروز داریم. در نوروز که در ادبیات حدیثی ما نیروز یاد می‌شود و این احادیث را عمدتاً معلب الخنیس از شاگردان امام صادق(ع) نقل کرده، آمده است که ما اهل بیت(ع) در این ایام متوقع ظهور حضرتیم، امیدواریم که امام زمان(عج) بیاید؛ آن کسی که روی ربیع‌الانام است و همه جا با او خرم می‌شود. در این ایام بهترین حالات را دعا کردن بیان نموده‌اند که دعای آمدن حضرت بهترین دعا است.

انتهای پیام/

دعا برای فرج؛ بهترين دعا در ايام نوروز

 

برچسب ها: نوروز 97 ، تفسیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.