سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت همکاری و همراهی مردم؛

درتابستان ۹۷ جیره بندی آب نخواهیم داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در صورت همکاری و همراهی مردم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تابستان ۹۷ جیره بندی آب نخواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مقدوری افزود: میزان مصرف آب مشهد در سال ۹۷، حداقل حدود ۲۶۹ میلیون متر مکعب برآورد شده که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۷ درصد آن از محل سد دوستی و مابقی باید از چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های موجود تامین شود.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین منبع آبی مشهد در سال‌های اخیر سد دوستی بوده است و به طور میانگین برای تامین نیاز آبی مشهد سالانه نیاز به انتقال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از محل این سد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش بارش‌ها و مشکلات ناشی از کاهش ورودی آب به سد دوستی و کاهش منابع پشت مخزن آن، در سال ۹۷ حداکثر امکان انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب از این محل به مشهد وجود دارد.

مقدوری افزود: با پیش بینی‌های که صورت گرفته اوج کسری و کمبود در تامین آب مشهد مربوط به مردادماه و اوج گرماست که ۱۷.۳۷ درصد از نیاز مشهد است و همه تلاش‌ها داریم که دچار بحران جدی نشویم.

وی تصریح کرد: با پیش بینی انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد دوستی، از ۲۶ میلیون متر مکعب نیاز مردادماه از این محل، فقط امکان ۲۲ میلیون متر مکعب وجود دارد و چهار میلیون متر مکعب دیگر کمبود ماست که نیازمند همکاری و همراهی مردم و مدیریت مصرف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: این میزان کسری در تیرماه و شهریور ماه نیز به میزان ۱۷.۱۹ درصد نیاز آب مشهد است.

مقدوری افزود: تامین کمبود آب را از طریق جایگزینی روش‌های دیگر از جمله اجرای پروژه هایی، چون کف شکنی چاه‌های موجود، حفر چاه‌های جدید و جایگزینی آب چاه‌های کشاورزی با پساب و انتقال آب این چاه‌ها به بخش شرب است.

انتهای پیام// ف. غ
 

 ۲۶۹ میلیون متر مکعب حداقل  میزان مصرف آب سد آبمشهد در سال ۹۷

 
برچسب ها: سد دوستی ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.