سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث مرکز گیاهان دارویی در مجتمع کشت و صنعت لرستان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع کشت، صنعت و گردشگری لرستان به‌منظور ساخت مراکز درمانی و گیاهان دارویی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مدیر عامل مجتمع کشت، صنعت و گردشگری لرستان طی نشستی که با حضور مدیر کل سازمان اقتصاد و دارایی و معاونین درمان، توسعه، اجتماعی، غذا و دارو و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مشاور رئیس دانشگاه در امور بهداشت و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسات سازمان اقتصاد و دارایی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک را امضا کردند.

این تفاهم نامه در خصوص ساخت و راه اندازی مراکز درمانی از جمله دهکده سلامت، مجتمع درمانی ویژه زائرین، مرکز گیاهان دارویی و طرح زنبور‌های اصلاح شده و عسل کاملا طبیعی با مقاصد درمانی به امضا رسید.

طبق این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص تأمین نیروی انسانی و تحقیقات علمی همکاری لازم را با این مجتمع صورت خواهد داد.

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان گفت: با محدودیت‌هایی که ما امروزه در زمینه تأمین اعتبارات داریم ناچاریم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: این مسیر، مسیری است که کشور‌های پیشرفته در پیش گرفتند و امروز ما نتیجه آن را به وضوح می‌بینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استقبال از همکاری با مجتمع کشت، صنعت و گردشگری لرستان اظهار داشت: بدون تردید استفاده از تجربیات داخلی و خارجی به ویژه در زمینه ساخت دهکده‌ی سلامت و مرکز گیاهان دارویی بسیار ثمر بخش خواهد بود.

ساکی گفت: پیرو جلساتی که با سرمایه گذار مجتمع کشت و صنعت و گردشگری داشتیم نیاز‌های عمده درمانی استان که بیشتر در حوزه بیماران سرطانی و ناباروری است را مطرح کردیم و ایشان نیز تمایل زیادی برای تحقق برنامه‌های درمانی در این مجتمع داشتند.

وی ادامه داد: مسئله مهم در این میان پتانسیل‌های دو مجموعه است که توامان بارور می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یقینا تجربیات علمی اساتید و ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی همراه با سرمایه مالی سرمایه گذاران مجتمع کشت، صنعت و گردشگری می‌توانند زمینه برکات زیادی را در جهت توسعه استان فراهم کند.

ساکی همچنین به ظرفیت‌های بالای مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی رازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اشاره کرد و گفت: این مرکز جزو مراکز معتبر در کشور است و از اساتید و محققان بومی باارزشی بهره‌مند است.

وی ادامه داد: این مرکز برای ساخت مرکز گیاهان دارویی پشتوانه خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/م

مرکز گیاهان دارویی در مجتمع کشت و صنعت لرستان احداث می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.