سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وجود رانت‌های پشت پرده دستگاه‌های دولتی موجب رکود برنج داخلی شده است/ دولت باید به این موضوع ورود کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: دستگاه‌های دولتی با هزار رانت برنج خارجی بی‌کیفیت را خریده و به پرسنل خود می‌دهند.

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفت‌وگو خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراضات نمایندگان شمال کشور به دولت در بحث واردات برنج، گفت: براساس GTP ما یک نیاز مشخصی داریم که باید از کشورهای تولیدکننده مانند پاکستان آن را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: با وجود نوسانات ارز ما به سوی واردات 8 هزار تن برنج خارجی رفته‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: آن چیزی که امروز موجب رکود در بحث فروش برنج داخلی شده، این است که بسیاری از سازمان‌ها و نهادها با 1000 رانت برنج خارجی خریده و به پرسنل خود می‌دهند.

قربانی بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها در سال‌های گذشته از برنج داخلی استفاده می‌کردند، اما اکنون با خریدن برنج‌های خارجی بی‌کیفیت موجب رکود در فروش برنج‌های داخلی شده‌اند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه تصریح کرد: دولت باید امروز با استفاده از بخشنامه‌ها همانگونه که سازمان‌ها را به استفاده از چای داخلی ترغیب کرد، سازمان‌هایی مانند اتکا، ارتش، وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها را هم ملزم به خرید برنج داخلی برای استفاده پرسنل کنند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز ثبت سفارش برنج خارجی باز است، اظهار کرد: براساس مصوبه دولت تنها 4 ماه لغو ثبت سفارش واردات برنج در کشور داشتیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.