سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96:

سرمایه گذاری و معیشت مردم از اولویت‌های دولت در سال 97 است

معاون اول رئیس جمهور گفت: معیشت مردم از اولویت‌های دولت در سال 97 است و باید برای اشتغال برنامه جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96 و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغال مهمترین چالش دولت در سال آینده است، گفت: باید در زمینه اشتغال برنامه جدی داشته باشیم،

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راه حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور تنها سیاسی است، افزود: سرمایه گذاری و معیشت مردم از اولویت‌های دولت در سال 97 است.

معاون اول رئیس جمهور درباره ایجاد اشتغال اظهار کرد: سال ٩٦ جزء بهترين سال های ايجاد اشتغال در تاريخ كشور است، مجموع شغلی كه ايجاد شده بالای ٨٠٠هزار مورد تا پايان سال خواهد بود که اين عدد قابل توجه است.

وی اضافه کرد: اگر خيزی كه امسال برای ایجاد اشتغال برداشته شده است در سال٩٧ نيز ادامه یابد، بخش زيادی از بار ايجاد شغل حل می شود.

جهانگیری تاکید کرد: به مردم قول می دهیم در سال 97 آنچه در توان ماست و استعدادی كه خداوند داده است را در خدمت مردم خرج كنيم.

معاون اول رئيس جمهور درباره اینکه در زمان تحويل سال کجا هستید، افزود: طبق سنوات گذشته امسال هم در خدمت مادرم خواهم بود و روز اول اسفند به منطقه زلزله زده كوهبنان می روم.

وی با تاکید بر اینکه هر سال تعداد قابل توجهی به نیروهای جوان کشور اضافه می شوند، گفت: این در حالی است که تعدادی هم جمعیت بیکار در سال های گذشته وجود داشته است.

جهانگیری گفت: مهم ترین راهکار اشتغال، سرمایه گذاری است که در برخی بخش‌های اجتماعی و اقتصادی برای ایجاد شغل با سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در برخی موضوعات باید حجم سرمایه گذاری افزایش یابد چرا که به منابع بیشتری نیاز داریم، افزود: برای بخش خصوصی باید شرایطی فراهم باشد تا بتوانند با سهولت سرمایه‌گذاری کنند.

جهانگیری ادامه داد: فکر می‌کنیم اصلی ترین مانع و نیاز در بخش سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری است که هیچ نهادی نباید مزاحم بخش خصوصی به خاطر فعالیت‌ها باشد و نباید محدودیت‌هایی را برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر محدودیت‌ها برداشته شود، سرمایه‌گذار خارجی هم نگاه می کند که با بخش خصوصی در داخل ایران چگونه برخورد می شود،در آن صورت اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: ایران مزیت‌های زیادی دارد که می‌تواند سرمایه‌های خوبی را به سمت خود جذب کند.

جهانگیری به مسئله معیشت مردم اشاره کرد و افزود: متاسفانه درآمد مردم در سال‌های گذشته کاهش یافته است و نیازمند سیاست‌های اصلاحی هستیم تا شمار طبقات ضعیف بیشتر کم شود البته دولت در تلاش است تا بیش از این قدرت خرید این قشر را افزایش یابد.

وی در پاسخ به این که گفته بودید اگر لازم باشد موتور را مجددا روشن خواهم کرد، گفت: دولت دوازدهم از ابتدای کار تحت فشار سیاسی شدید شروع به کار کرد، در مواقع لزوم از دولت دفاع کردیم و از فشارهای احتمالی به دولت گفتیم، البته باید با گذشته که چگونه عمل می شد، مقایسه کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: تمایل دارم در فضای آرام دولت کار خود را انجام دهد ولی اگر لازم باشد در مقطعی در میدانی که ترسیم می‌کنند نقش خود را ایفا خواهم کرد، فعلا نیازی نیست موتور دیگری روشن شود و باید فعالیت کنیم.

جهانگیری درباره مسئله آب گفت: مسئله امروز به موضوع سیاسی - اجتماعی تبدیل شده، حتی در مواردی به مسئله امنیتی بدل شده است.

وی به حرکت اعتراضی مردم در برخی استان‌ها در مورد مسئله آب اشاره کرد و گفت: منابع آب مشخص است و دولت نمی‌تواند آب خلق کند. امروز عموم ملت و مسئولان به این مسئله توجه جدی دارند و در موضوع هوا نیز که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت و طرح آن را بحث فانتزی می دانستند، امروز در کلان شهرها با واقعیت ریزگردها و آلودگی هوا مواجهیم.

جهانگیری با بیان اینکه مسائل اقتصادی، نظام بانکی، بودجه، اشتغال و بیکاری چالش های جدی است و در مسائل اجتماعی چالش‌های بزرگی پیش رو داریم، ادامه داد: در مسائل فرهنگی و سیاسی نیز موضوعات دیگری وجود دارد که باید به طور جدی به آنها پرداخت.

 جهانگیری در پاسخ به این سوال که اقدامات دولت در صورت خروج آمریکا از برجام چه خواهد بود، اضافه کرد: ما برای همه حالت ها برنامه داریم و دولت از مدتی قبل برای اتفاقات مختلف در فضای برجام برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: آمریکا چه از برجام خارج شود یا اروپا بماند، سناریوهای مختلفی برای آن پیش بینی کرده‌ایم و مهم این است که دولت برای شرایط مختلف برنامه دارد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: امیدوارم غربی ها و آمریکا اشتباه نکنند و این روابط و توافقی که شکل گرفته، ادامه یابد و به ایران کمک کنند از این توافق استفاده مطلوب کند.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که نظر دولت در مورد موضوع موشکی کشور چیست، گفت: آنچه به مصلحت کشور و دکترین دفاعی کشور ترسیم شده و باید از توان خوبی برای دفاع از خود برخودار باشیم، با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و از تمام امکانات برای افزایش قدرت دفاعی استفاده خواهیم کرد.

جهانگیری گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس را به خاطر داریم که کشور زیر موشک باران بود و برای یک موشک هیچ کشوری به ما کمک نکرد. امروز جوانان ما به این مسئله دست یافتند و این قدرت دفاعی برای ملت و منطقه است و در تاریخ ثابت شده که ملت ایران به هیچ کشور منطقه تجاوز نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
باید برای اشتغال برنامه جدی داشته باشیم