سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوای روح نواز طبیعت در منطقه سادات حسینی

منطقه سادات حسینی خلاصه ای از تفرجگاه ها و زمین های سبزی که ارمغانشان هدیه زیبایی و آرامش به روح و قلب هر انسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهشتی پنهان که در خوزستان می توان آن را جستجو کرد اما چه کسی باور دارد که در میان شرجی ها و گرد و خاک هایی که خبرهایشان از این استان به گوش می رسد می توان چنین طبیعت بکر و زیبایی را یافت که خالی از قیل و قال شهر و دغدغه هایش است.

حکمت الله عباس زاده، رئیس شورای اسلامی سادات حسینی ملاح در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در 20 کیلومتری شهر دهدز و60 کیلومتری شهرستان ایذه 260 کیلومتری شهرستان اهواز قرار دارد این منطقه دارای پتانسیل بالا وخوبی برای گردشگری و جذب گردشگر می باشد.

وی افزود: منطقه سادات حسینی شامل 14 پارچه روستا در 25 کیلومتری شهر دهدز و 75 کیلومتری ایذه واقع شده و جمعیتی بالغ بر 15هزار نفر را در خود جای داده است که برای رسیدن به آن باید دریاچه سد کارون 3 را بارج یا قایق پشت سر گذاشت.

عباس زاده اظهار داشت: آبشار معروف شیوند در 10 کیلومتری آن آبشار سیمبلون در 7کیلومتری آن وامامزاده های زیارتی که همه و همه برای اسکان مهمانان وگردشگران آماده می باشند.

همچنین بینه سادات صدر کارشناس میراث فرهنگی استان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عنوان کرد: این منطقه شمالی ترین منطقه خوزستان است و آب هوای خنک و دلچسبی دارد که در 4 فصل سال می توان سفر کرد چرا که طبیعت این منطقه در هر زمان زیبای هایش روح انسان را مجذوب خود می کند.

وی ادامه داد: بی شک در میان این همه زیبایی می توان از گیاهان دارویی و گونه های جانوری نیز نام برد مثلا پلنگی که فقط نامش مانده، خرس، بز کوهی، گرگ، کفتار، روباه، سمور و غیره و پرندگانی همچون شاهین، کبک، تیهو، سار، کلاغ و غیره و گونه های خاص گیاهی و درختانی چون بلوط، بن و مورد وغیره همچنین باغات گردو و انار.

همه ساله بالغ بر 100هزار نفر مهمان ایام نوروز و تابستان هرسال وارد منطقه می شوند و از طبیعتی بکر و زیبا باغ های انار، انجیر و گردو دیدن می کنند و از بوی گندم زار و شالیزار با مهربانی و صفای سادات دست به دست هم داده تا منت پروردگار به زیباترین شکل جلوه نمایی کند، لذت می برند.

انتهای پیام/و

 

طبیعتی زیبا در منطقه سادات حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد ظفری
۱۶:۲۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
وطن من زیباست
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دلم برا گوشه گوشه وطنم تنگه .همیشه سر بلند بمانی ب دور از اسیب