سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا قصد دارد برای حمایت از رژیم صهیونیستی، حزب الله را منزوی کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا در تلاش است تا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، حزب الله را در انزوا قرار دهد.

مصیب نعیمی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تمرکز موسسه‌های آمریکایی بر حزب الله لبنان، اظهار کرد: آمریکا برای تبعیت از رژیم صهیونیستی، دست از حمایت‌های غیر منطقی‌اش از این رژیم برنمی‌دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، حزب الله را در انزوا قرار دهد، افزود: با توجه به اینکه حزب الله در لبنان موقعیت قانونی دارد و مورد حمایت مردم است اما آمریکا می‌کوشند با روش‌های مختلف و با کمک کشورهای عرب منطقه این صحنه را به اختلاف داخلی عربی تبدیل کند.

نعیمی ادامه داد: این مبارزه از ابتدای تشکیل مقاومت در سال 82 میلادی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد بنابراین هیچ انتظاری نیست که آمریکا سیاست حزب الله برای مقابله با توسعه طلبی اسرائیل را بپذیرد.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: کشورهای غربی و کشورهایی که به نوعی استقلال سیاسی دارند حزب الله را مجموعه‌ای مشروع و قانونی می‌دانند که بر اساس اصول دموکراتیک مورد حمایت مردم است.

وی گفت: حزب الله در برابر تجاوز‌گری یک نیروی خارجی علیه کشورش می جنگد و مردم لبنان هم محور این مقاومت را به رسمیت می‌شناسند اما آمریکا تا زمانی که قانون و مقررات بین الملللی به نفع رژیم صهیونیستی نباشد، آن را نمی‌پذیرد لذا این فشارها را علیه کشورهای عربی وارد می‌کند تا آنها را وادار کند با چشم پوشی از فلسطین به عنوان هم پیمان رژیم صهیونیستی باشند.

نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همراه و همسو با آمریکا در منطقه در حال حرکت هستند حتی مصر و اردن هم که زمانی تابع آنها بودند امروز در بین مردمشان حمایتی ندارند همچنین آمریکایی‌ها هم نتوانستند آنها را از نظر اقتصادی و سیاسی در شرایط بهتری با خودشان همراه کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.