سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

نظارت ۱۲۰۰ اکیپ بازرسی وزارت بهداشت بر اماکن

رئیسی گفت: نیروهای بهداشت محیط در قالب بیش از ۱۲۰۰ اکیپ بازرسی در سراسر کشور از ۸ صبح تا ۲۰ بر این اماکن نظارت دارند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رئیسی در مراسم مانور نوروزی نیروهای بهداشت محیط  با بیان اینکه در ایام نوروز 70 درصد پرسنل بهداشتی و درمانی فعالیت دارند، گفت: وزارت بهداشت جزو دستگاه هایی است که تعطیلی ندارد و حتی در ایام تعطیل فعالیت ها و نظارت ها در این حوزه تشدید پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های بهداشت محیط از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تمرکز این طرح بر بهداشت اماکن عمومی، مواد غذایی، سکونتگاه‌ های بین راهی، تفرجگاه‌ها و هتل‌ ها است.

رئیسی تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط در قالب بیش از ۱۲۰۰ اکیپ بازرسی در سراسر کشور از ۸ صبح تا ۲۰ بر این اماکن نظارت دارند، این نیروها در ایام غیرتعطیل به ۲۷۰۰ اکیپ افزایش پیدا می کنند.

مجهز شدن بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌ های سنجش در محل

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مجهز شدن بازرسان به دستگاه‌های پورتابل و سنجش در محل خبر داد و گفت: مجهز شدن بازرسان به دستگاه‌های پرتابل و سنجش در محل و افزایش سرعت در برخورد با متخلفان از ویژگی‌ های این دوره از فعالیت نیروهای بهداشت محیط در ایام نوروز است، چراکه در دوره های قبل یکی از گلایه های بازرسان دیر آماده شدن جواب آزمایشات بود و لذا مجهز شدن به دستگاه های پرتابل و سنجش گام خوبی است که باید توسعه هم پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌ هایی که به تازگی بازرسان به آن مجهز شده ‌اند، دستگاه سنجش بار میکروبی است، ما در این دوره تاکید ویژه‌ ای بر بهداشت رستوران‌ های بین راهی و محل اسکان مسافران داریم.

رئیسی با بیان اینکه وقتی مجوز بهداشت و درمان روی محصول یا مکانی حک می شود، انتظار مردم دریافت محصول یا خدمت ایمن است، گفت: اگر در این زمینه کوتاهی شود، ما مسئول هستیم.

وی درخصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: معتقد هستم که زمینه همکاری با بخش خصوصی باید توسعه پیدا کند و در چارچوب قرار بگیرد، چراکه بخش خصوصی بازویی قوی برای اجرا است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی، تعزیرات و وزارت صنعت در این بازرسی‌ها تصریح کرد: سازمان تعزیرات در این بازرسی ها اکیپی را به همراه نیروهای بهداشت محیط برای بازرسی اعزام می‌ کند، ما از مردم درخواست می‌ کنیم که گزارش‌ های خود از تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند و خودشان نیز در سال نگه داشتن محیط تلاش کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.