سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۲۰۸ منطقه و مکان بوم گردی در املش

۲۰۸ منطقه و مکان بوم گردی برای سرمایه گذاری در شهرستان املش شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛یونس محمودی فرماندار املش در جلسه کارگروه بوم گردی این شهرستان گفت: در کارگروه بوم گردی استان گیلان ۲۴۵ منطقه و مکان بوم گردی سهمیه شهرستان املش پیش بینی شده که ظرفیت شهرستان املش در کارگروه شهرستانی ۳۱۱ منطقه و محله قابل افزایش بوده و تاکنون ۲۰۸ مورد آن شناسایی و معین شده اند.

وی افزود: کارگروه بوم گردی شهرستان وظیفه دارد طرح‌های بوم گردی هر یک از سرمایه گذاران محلی و غیربومی را که در ۱۶ بخش مطالعه و سپس آن را برای تأئید نهایی به کارگروه بوم گردی استان ارسال کند.
فرماندار املش گفت: طرح‌های بوم گردی مخصوص مناطق روستایی بوده و اولویت آن برای روستا‌های دارای طرح هادی و یا روستا‌های هدف گردشگری است که برای اجرای آن بین پانزده تا صد میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت اعطا می‌شود.
یونس محمودی افزود: حداقل زمین مورد نیاز برای اجرای طرح‌های بوم گردی ۵۰۰ متر مربع و میزان تسهیلات برای احیاء بنا ۱۵ میلیون و برای احداث ۲۰ میلیون به بالاست که البته سازه‌ها باید براساس تیپ و نقشه‌ی ارائه شده از سوی سازمان نظام مهندسی در متراژ‌های معین احداث شود.
وی تصریح کرد: املش دارای دو قطب کشاورزی و گردشگری است و از جاذبه‌های بکر طبیعی و بنا‌های تاریخی در مناطق جلگه، کوهپایه و کوهستانی برخوردار است که این باعث شده شهرستان املش در زمینه بوم گردی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام/ق

بیش از ۲۰۰ منطقه و مکان بوم گردی در املش شناسایی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.