سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بازآفرینی محیط‌ های شهری در شیراز

رییس شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح بازآفرینی محیط‌ های شهری در این شهر از سال آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید احمدرضا دستغیب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اجرای طرح بازآفرینی هدیه‌ی شورای پنجم به مردم و هدف از اجرای آن زیباسازی محیط شهر شیراز و ایجاد بوستان‌ها و مراکز فرهنگی- تفریحی برای عموم مردم است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول، بازآفرینی محور زند در محدوده‌ی میدان نمازی تا میدان شهداء در دستور کار قرار گرفته است افزود: در این محور، بیست نقطه شامل باغ‌ها، ساختمان‌های اداری و زمین‌های باز از جمله ساختمان شهر و روستا، ساختمان‌های دادگستری، آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که می‌تواند به‌عنوان موزه و یا دیگر مراکز فرهنگی مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

دستغیب ادامه داد: در مراحل بعدی، این طرح در ۳ محور دیگر شامل خیابان انقلاب، محور لطفعلی خان زند از چهارراه پانزده خرداد تا مجموعه قوامیه، محور قصردشت از چهارراه پانزده خرداد تا میدان قصردشت اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی محور زند، مجوز تغییرکاربری، تجاری و بلندمرتبه سازی در مرکز شهر شیراز صادر نخواهد شد.

دستغیب همچنین باغ‌های قصردشت را ریه‌های شهر شیراز خواند و افزود: با هدف حفاظت از باغ‌های قصردشت مجوز تغییر کاربری تجاری و یا مسکونی برای هیچ یک از باغ‌های گروه یک این منطقه صادر نمی‌شود.

وی، بافت تاریخی-فرهنگی شیراز را مهمترین محور گردشگری این شهر و میراث ماندگار گذشتگان خواند و از اینکه با زیر پاگذاشته شدن قانون برخی از خانه‌های تاریخی این بافت در حال تخریب شدن است، ابراز تاسف کرد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در جلسات متعددی که با استاندار فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولان ذیربط برگزار کرده ایم، خواستار حفاظت از بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب بیش از پیش آثار و خانه‌های موجود در این بافت شدیم.

انتقال پادگان‌ها و مراکز نظامی به خارج از شهر شیراز و قرار گرفتن فضای سبز آن‌ها در اختیار مردم از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/ر

بازآفرینی محیط‌ های شهری در شیراز از سال آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.