اما سوال اینجاست که آیا هدف افزایش فروش میتواند وسیله وعدههای پوشالی را توجیه کند؟ بر اساس گزارشی که یکی از کاربران داده است، نمایندگی یکی از شرکتهای بزرگ ساخت گوشی هوشمند در ایران به وعدههای خود عمل نمیکند.
بر این اساس نمایندگی مذکور با برگزاری جشنواره های فروش، به کاربران وعده میدهد که اگر گوشی مورد نظر خود را در جشنواره خریداری کنند چند کالا به عنوان هدیه به کاربر تعلق خواهد گرفت. تصویری که در ادامه مشاهده میکنید هدایایی است که به کاربران برای خرید نوع خاصی از گوشی وعده داده شده است :
پس از اینکه کاربر، گوشی خود را خریداری میکند، مدرک زیر جهت پیگیری برای دریافت هدایا به وی داده میشود (تصویر اول) و اعلام میشود که هدایایی که بالا ذکر شده برای وی رزرو خواهد شد و در تاریخ مشخص باید با مراجعه به نمایندگی آنها را تحویل بگیرد (تصویر دوم) :
( تصویر شماره یک )
( تصویر شماره دو )
اما نکته مهم زمانی است که کاربر برای دریافت هدیه خود به نمایندگی مراجعه میکند. در این زمان نمایندگی به وی اعلام میکند که هدایای شما که پیش از این وعده داده شده بود موجود نیست و به جای آن یک کارت هدیه به ارزش پنجاه هزار تومان به کاربر داده میشود:
حال موضوع این است که آیا مبلغ کارت هدیه با مجموع قیمت جوایزی که به کاربران وعده داده شده است برابری میکند؟ و سوال مهمتر اینکه آیا نباید بر جشنوارههای موبایل نظارتی صورت گیرد تا اینگونه شاهد متضرر شدن خریداران نباشیم ؟
انتهای پیام/