سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشردگی وکوبش خاک ازآسیب های عرصه چمن کاری است

جوادیان گفت:علت اصلی این موضوع تردد ونوع استفاده شهروندان ازعرصه‌های چمن کاری است،که این موضوع درشهر قم به دلیل کیفیت خاک و آب آبیاری آسیب بیشتری رابه همراه دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم،با اشاره به اجرای عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری،گفت:عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری با استفاده از ماشین آلات تخصصی و به روز انجام می‌شود که طی آن هوادهی، تغذیه گیاهی با ترکیب کود دامی پوشیده و ماسه انجام می‌شود.

جوادیان یکی از آسیب‌های مهم عرصه‌های چمن کاری در فضای سبز شهری را فشردگی و کوبش خاک برشمرد وافزود: علت اصلی این موضوع نیز تردد و نوع استفاده شهروندان از عرصه‌های چمن کاری است، که این موضوع در شهر قم به دلیل کیفیت خاک و آب آبیاری آسیب بیشتری را به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه فضای سبز پایدار، مناسب و شاداب نیاز به رعایت و انجام نکات فنی و عملیات مناسب باغبانی و فضای سبز دارد،ادامه داد: در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات لازم با توجه به فصل و ضرورت‌ها از سوی سازمان انجام می‌شود.

وی یادآورشد: برای کاهش فشردگی خاک و تهویه بهتر در محدوده ریشه و تغذیه گیاهی عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری با دستگاه هواده مخصوص با اولویت عرصه‌هایی که آسیب بیشتری دیده‌اند شروع شده که با توجه به اینکه این موضوع در اسناد پیمان‌های نگهداری فضای سبز دیده شده، پیگیری و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اجرای عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری شده سطح شهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.