سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی ؛

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از معتبرترین کتابخانه‌های جهان اسلام است

تولیت آستان قدس رضوی گفت:کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از معتبرترین کتابخانه‌های جهان اسلام است و از این کتابخانه شاخص می‌تواند انشعاباتی در مناطق مختلف بویژه غیربرخوردار در کشور تأسیس شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری از هفت کتابخانه مساجد مشهد در کتابخانه امام رضا (ع) قاسم آباد با بیان اینکه  «کتاب»، تابلویی تمام نما از فرهنگ و تمدن یک ملت است گفت: احداث کتابخانه‌ها در ذیل مراکز فرهنگی و بویژه مساجد که کانون نشر معارف اسلامی هستند، می‌تواند ثمرات و برکاتی دوچندان برای فرهنگ جامعه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز هفت کتابخانه توسط آستان قدس رضوی در مساجد با تأکید بر مناطق محروم، در نقاط مختلف مشهد افتتاح می‌شود و ان‌شاءالله به‌زودی هشتمین کتابخانه نیز در یکی از مناطق کم‌برخوردار این شهر افتتاح خواهد شد.
 

«کتاب»، تابلویی تمام نما از فرهنگ و تمدن یک ملت است


وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید داشته‌اند، زیرا آنچه می‌تواند فرهنگ یک جامعه را معرفی کند و وسیله انتقال تمدن میان نسل‌ها و قرن‌ها شود و جامعه را از بسیاری آسیب‌ها مصون دارد؛ «کتاب» است.

وی با بیان اینکه «کتاب»، تابلویی تمام نما از فرهنگ و تمدن یک ملت است، افزود: اگر کتاب نبود، به میزان بسیار زیادی انتقال و بیان شجاعت‌ها و رشادت‌های این ملت در هشت سال دفاع مقدس به نسل‌ها جوان ممکن نمی‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از ۱۴۰ هزار کتاب توسط سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برای غنی سازی کتابخانه‌های کشور بویژه در مناطق محروم ارسال شده است.

وی افزود: توجه به علم، دانش و دانش افزایی در آستان قدس رضوی یک موضوع محوری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی کتاب و کتابخانه را از اصلی‌ترین ابزار‌های اشاعه علم و دانش در جامعه دانست و گفت: در همین راستا آستان قدس رضوی به نام مبارک حضرت رضا (ع) کتابخانه‌هایی در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی احداث می‎کند.
 

جامعه‌ای فرهیخته و آگاه  تحت تأثیر شایعات و جنگ نرم دشمن قرار نمی گیرد


وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که فرهیخته و آگاه باشد هیچگاه تحت تأثیر شایعات و جنگ نرم دشمن قرار نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار همواره با سوار شدن بر جهل مردم به دنبال به استعمار و غارت منابع ملت‌ها بوده است، تصریح کرد: اساس تشکیل داعش سوء استفاده استکبار جهانی به سرکردگی رژیم صهیونیستی و آمریکا از جهل مردم بود.

وی گفت: انسان‎های نادان، جاهل و بی‌اطلاع از حقایق دین همواره بزرگترین ضربه‌ها را به اسلام وارد کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، یکی از تأکیدات ایشان درباره کتابخوانی، علم افزایی و بصیرت آفرینی و مسائل فرهنگی بود.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.