سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری ازسه طرح بهداشتی و درمانی درکاشان

سه طرح بهداشتی و درمانی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درکاشان به بهره برداری رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح چند طرح بهداشتی درمانی شهرستان کاشان گفت: از 39هزار و 700طرح درمانی درحال ساخت کشور هم اکنون 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ایرج حریرچی درخصوص استاندارد سازی تخت های بیمارستانی گفت: براساس سندملی نقشه راه درمان کشور تا سال١٤٠٤ میزان تخت های بیمارستانی باید از 23هزار و 575مرکز به متوسط جهانی دو هزار و 62تخت به ازای هر هزار نفر برسد.
وی از فراخوان مناقصه برای احداث تخت های بیمارستانی نیز خبر داد و گفت: وزارت بهداشت فراخوانی را برای احداث 10هزار تخت با تعرفه عمومی غیردولتی در بیمارستان های نیمه خصوصی، اعلام و برای شرکت در این مناقصه از خیران, بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی برای شرکت دعوت کرده است.

حریرچی افزود: در دوران قبل از طرح تحول سلامت هزار و 700تخت بیمارستانی در کشور ساخت شده و در دوران تحول قصد داریم این آمار را به بیش از ده هزار تخت ارتقاءدهیم .
وی با بیان اینکه به منظور توسعه صنعت دارو سازی و استفاده بهینه از ظرفیت ها موظف به توسعه صادرت هستیم، گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته،به دنبال افزایش ظرفیت صادرات و واردات به یک میلیارد هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ساخت بیمارستان بقیه الاعظم کاشان نیز گفت: این بیمارستان نیاز به 140 میلیارد تومان هزینه دارد، که چنانچه خیران کاشانی 50درصد از این مبلغ را قبول کنند، دولت تا دوسال دیگر این مرکز در مانی را مجهز و تحویل می دهد.

امروز سه طرح بهداشتي و درماني با اعتبار بیش از 95میلیارد ريال در کاشان به بهره برداري رسيد.

 

انتهای پیام/م

توسعه صادرات دارو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.