سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی برای حل مشکل اشتغال

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی برای حل مشکل اشتغال تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سهل‌انگاری‌هایی که مسئولان و خواص کرده‌اند باعث شده تا رهبر معظم انقلاب در آستانه چهلمین سال انقلاب به دلیل حرکت نکردن جدی در مسیر عدالت از مردم عذرخواهی کنند.

وی بیان داشت: خوزستان از مشکل تبعیض و بی توجه به مردم ضعیف رنج می‌برد که امیدواریم چهلمین سال انقلاب سال تحقق عدالت و مبارزه با فساد و مرهمی بر دردهای مردم گرفتار باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: نامه‌ای به رئیس‌جمهور در مورد خصوصی‌سازی نوشتیم. درخوزستان بحرانی در مورد مسائل کارگری به وجود آمده و عده زیادی از کارگران در حال بیکار شدن از کار بوده و شاهد ایجاد اشتغال غیربومی هستیم. خصوصی‌سازی در خوزستان باید به‌گونه‌ای انجام شود که مشکل اشتغال تشدید نشود.

فرحانی گفت: از رئیس‌جمهور خواستیم نشست مشترکی بین خبرگان و رئیس‌جمهور برای مسأله آب و ریزگردها و اشتغال برقرار شود و قرار بر این شد رئیس‌جمهور ابتدای سال و بعد از تعطیلات نشستی را با خبرگان خوزستان داشته باشد.

وی افزود: حق‌آبه خوزستان ادا نشده و بیش از 2 میلیون اصله نخل در استان در حال از بین رفتن است و مشکلات جدی در این رابطه به وجود آمده است.

فرحانی بیان کرد: شکایتی را با امضای 6 عضو خبرگان رهبری و 18 نماینده خوزستان در مجلس به شورای امنیت ارائه کرده‌ایم تا حق استان تضییع نشود. امروز خوزستان به تحقق برنامه‌ و نسخه‌ای که 20 سال پیش مقام معظم رهبری برای آن پیچیدند نیازمند است.

وی گفت: خوزستان باید در عرصه کشاورزی، اشتغال و تبعیض از مشکلات موجود رهایی و نجات پیدا کند.

انتهای پیام/م

ظرفیت‌های خوزستان باید برای اشتغال بومی استفاده شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.